Między SZelkami – Sprzedaż i Zarządzanie

Zero (ból)shit-u -wszystko to, co usłyszysz to kilkunastoletnie doświadczenia z ponad setek firm, osób w nich zarządzających i tysięcy handlowców, z którymi przez większość mojego życia zawodowego miałem przyjemność pracować, wspierając ich w rozwoju.
Ja nazywam się Adam Pluciński i serdecznie zapraszam Cię do mojego świata. Wspieram firmy w zakresie rozwoju sprzedaży i zarządzania opierając się o relacje oraz szacunek do drugiego człowieka. Zarządzam firmą szkoleniowo-doradczą

Circinus Training Center, sprzedaję i prowadzę projekty rozwojowe.
Jeżeli na co dzień zajmujesz się sprzedażą lub zarządzasz zespołem ten podcast jest właśnie dla Ciebie!

To NASZ podcast, dlatego jeśli masz ważne tematy, które chcesz abym poruszył w kolejnych odcinkach napisz do mnie bezpośrednio.

Już teraz zapraszam Cię do odsłuchania merytorycznych odcinków.
Wykorzystaj ten czas, bo to Twój czas na rozwój 🙂

Nasze odcinki:

Odcinek 49 - Uludzić sprzedaż!

Czemu warto uludzić sprzedaż i w jaki sposób to zrobić? Jakie korzyści przyniesie Ci skupienie się podczas sprzedaży na kliencie zamiast na produkcie? Odpowiedzi na te pytania i na jeszcze kilka innych znajdziesz w tym odcinku!

Odcinek 48 - Społeczny dowód słuszności - czyli jak budować zaufanie

W 48 odcinku Adam zgłębia zagadnienie społecznego dowodu słuszności i odpowiada na pytania: jak go wykorzystać w sprzedaży i co jest konieczne, aby naprawdę zadziałał? Posłuchaj lub przeczytaj i dowiedz się, jak wdrożyć tę metodę na każdym etapie sprzedaży.

Odcinek 47 - Prowadź spotkania zespołowe, które mają sens!

Poznaj 9 zasad efektywnych spotkań, dzięki którym Twoje spotkania zespołowe w końcu nabiorą sensu. Chcesz, by Twoi pracownicy byli bardziej zaangażowani, chcesz przestać marnować czas, pragniesz lepiej zarządzać czasem swojego zespołu? Ten odcinek jest dla Ciebie!

Odcinek 46 - Jak zorganizować efektywne spotkanie zespołowe?

Spotkania to integralna część pracy w zespole. Niestety nie każdy wie jak je dobrze zorganizować. Dzięki 7 wskazówkom z tego odcinka zorganizujesz spotkanie, które będzie efektywne i w którym pracownicy będą wręcz chcieli wziąć udział.

Odcinek 45 - Proaktywność w biznesie

W biznesie, jak i w życiu prywatnym możesz być proaktywny lub reaktywny. Czy domyślasz się może, która postawa przynosi lepsze efekty? Posłuchaj lub przeczytaj 45 odcinek i dowiedz się jakie są największe przeszkody w byciu proaktywnym i jak w praktyce ćwiczyć proaktywne nawyki.

Odcinek 44 - Znaczenie języka wartości w sprzedaży

Jeśli pracujesz w sprzedaży już jakiś czas z pewnością znasz język korzyści, ale czy jesteś pewien, że dobrze z niego korzystasz? Dowiedz się z tego odcinka czym tak naprawdę są korzyści i wartości produktów i poznaj sposoby na ćwiczenie języka wartości, które pomogą Ci zwiększyć swoją sprzedaż.

Odcinek 43 - Noworoczne postanowienia - jak osiągać cele z pomocą nawyków?

Początek nowego roku to czas, kiedy większość z nas wyznacza sobie nowe cele do osiągnięcia. I o ile z tym nikt nie ma problemu, z osiągnięciem ich już niestety większość. 43 odcinek poświęcony został więc 10 punktom, które w prosty sposób uczą w jaki sposób osiągać cele za pomocą budowania nawyków.

Odcinek 42 - Zasady w sprzedaży, które musisz złamać

W sprzedaży warto się wyróżniać. Dlaczego i w jaki sposób - tego dowiesz się z 42 odcinka podcastu. Dowiesz się również, dlaczego tak trudno jest przełamać schematy, dlaczego warto stosować indywidualne podejście do klienta i jak w praktyce wyróżnić się wśród konkurencji.

Odcinek 41 - Jak rozwijać kompetencje w Contact Center i nie tylko?

Z 41 odcinka podcastu dowiesz się czemu rozwijanie kompetencji u pracowników jest ważne i kto jest za to odpowiedzialny. Poznasz również 6 niezawodnych sposobów na rozwój kompetencji w branży Contact Center nie tylko tylko.

Odcinek 40 - Musze się zastanowić - jak radzić sobie z obiekcją klienta

Czy aby na pewno "muszę się zastanowić" to prawdziwy powód, dla którego klienci nie podejmują szybkiej decyzji o zakupie? Co tak naprawdę kryje się pod tą popularną obiekcją i jak sobie z nią radzić? Dwa powody, dla których obiekcja się pojawia i cztery kroki, dzięki którym nauczysz się z nią pracować poznasz z 40 odcinka podcastu.

Odcinek 39 - 9 przerażających błędów w zarządzaniu

Z okazji Halloween w 39 odcinku podcastu Między SZelkami Adam Pluciński przedstawia 9 naprawdę przerażających błędów w zarządzaniu. O Halloween i jego genezie niewiele wiadomo, a o błędach w pracy managerów już tak. Jeśli więc jesteś managerem, przesłuchaj lub przeczytaj 39 odcinek i sprawdź, czy popełniasz te przerażające błędy, i jeśli tak, to jak możesz przestać to robić.

Odcinek 38 - Sprzedaż pod wpływem

Sprzedaż można prowadzić także pod wpływem... Nie pod wpływem alkoholu, ale pod wpływem naprawdę skutecznego społecznego dowodu słuszności! Posłuchaj lub przeczytaj 38 odcinek podcastu i dowiedz się, jak działa mechanizm dowodu słuszności, w jaki sposób wykorzystać go w praktyce i czego unikać, żeby przyniósł pozytywne efekty.

Odcinek 37 - Twój produkt to historie Twoich klientów

W 37 odcinku poruszamy temat najlepszego źródła argumentów sprzedażowych, czyli historii naszych klientów. W jaki sposób je wykorzystać, na którym etapie procesu sprzedażowego i dlaczego historie nie zawsze zadziałają? Odpowiedź znajdziesz w podcaście!

Odcinek 36 - Kontrast w sprzedaży - jak zmienić perspektywę klienta?

Na pewno wiesz, że w sprzedaży samo przedstawienie oferty nie gwarantuje sukcesu. Co więc możesz zrobić, by zwiększyć swoje szanse na domknięcie sprzedaży? Zmienić perspektywę klienta, z której patrzy na Twój produkt lub usługę! Z tego odcinka dowiesz się w jaki sposób zrobić to mądrze i efektywnie.

Odcinek 35 - Jak pewność siebie może podnieść Twoją sprzedaż?

Pewność siebie budowana jest przez lata i wpływa na nią naprawdę wiele czynników. To, czy jesteśmy pewni siebie także wpływa na wiele aspektów życia, a w tym życia zawodowego. W jaki sposób pewność siebie obniża Twoją sprzedaż i jak to naprawić dowiesz się z 35 odcinka. Posłuchaj lub przeczytaj i zacznij pracować z pewnością siebie!

Odcinek 34 - Jak przekształcić feedback w złoto - Model GOLD w pracy managera

Istnieje wiele modeli udzielania dobrego feedbacku. Model GOLD wyróżnia się tym, że można go stosować nie tylko w rozmowach z pracownikami, lecz także do samorozwoju na stanowisku managerskim. W jaki sposób ten jeden model może przynieść tak dużo korzyści? Posłuchaj 34 odcinku, a sam/a się przekonasz.

Odcinek 33 - Pytania w sprzedaży - 9 typów, które zmienią Twoją sprzedaż

To, że pytania są jedną z najważniejszych części procesu sprzedażowego wie każdy handlowiec. Niestety nie każdy wie, jakie pytania i w jaki sposób zadawać, by uzyskać efekt w postaci zamknięcia sprzedaży. W 33 odcinku poznasz więc 9 typów pytań w sprzedaży, dzięki którym Twoja efektywność wskoczy na zupełnie nowy level.

Odcinek 32 - Turkus w zarządzaniu - idea kontra rzeczywistość

32 odcinek poświęcony został w pełni tematyce zarządzania. Turkusowe Zarządzanie, "zamordyzm", a może coś jeszcze innego - która z metod będzie najlepsza dla Twojej organizacji? Jakie są plusy i minusy każdej z metod i o czym musisz pamiętać, jeśli zdecydujesz się patrzeć przez turkusowe okulary na swój zespół? Odsłuchaj 32 odcinek podcastu, aby się dowiedzieć!

Odcinek 31 - Zamknij sprzedaż - 8 sygnałów kupna, które musisz usłyszeć

Wbrew pozorom klienci bardzo często dają wyraźne sygnały wskazujące, że są gotowi do dokonania zakupu. Niestety w takich sytuacjach zdarza się, że handlowcy nie potrafią ich usłyszeć lub odpowiednio na nie zareagować. Dlatego 31 odcinek poświęcony jest właśnie na to, by wyjaśnić jak wyglądają sygnały kupna i jak powinniśmy się z nimi obchodzić.

Odcinek 30 - Odkryj potencjał aktywnych referencji w sprzedaży

Czy wiesz czym są aktywne referencje i jak wykorzystać je do zwiększenia sprzedaży swoich produktów i usług? Posłuchaj 30 odcinka, a odkryjesz prawdziwy potencjał w swoich klientach, który z sukcesem możesz wykorzystać do zdobycia zupełnie nowych klientów.

Odcinek 29 - Klucz do skutecznego feedbacku: Metoda FUKO + KP

Ile razy sam otrzymałeś, a ile razy dałeś komuś feedback, który był niejasny, subiektywny i zamiast pomóc tylko zaszkodził? Poznaj Metodę FUKO wzbogaconą o KP, czyli Kontrakt Psychologiczny, dzięki którym Twoje feedbacki już zawsze będą przynosić pozytywne efekty.

Odcinek 28 - Jak radzić sobie z klientami, którzy "zawracają głowę"?

Na pewno każdy z Was, niezależnie od tego czy pracuje w sprzedaży czy obsłudze klienta, chociaż raz spotkał się z typem klienta, który po prostu "zawraca głowę". Jak sobie z takim klientem poradzić? Jak maksymalnie skrócić z nim rozmowę będąc wciąż profesjonalnym i pomocnym? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w 28 odcinku.

Odcinek 27 - Jak zniechęcić zdecydowanego klienta do zakupu?

Historia z perspektywy klienta, okraszona specjalistyczną wiedzą sprzedażową. Czy wiesz, jakie techniki mogą Ci przeszkodzić w sfinalizowaniu procesu sprzedażowego i zamiast zachęcić... zniechęcić do zakupu?

Odcinek 26 - Metoda 6P, czyli jak skutecznie delegować zadania

Jednym z najtrudniejszych zadań w zarządzaniu jest umiejętne delegowanie zadań, czyli takie, by pracownik wiedział jak je wykonać i wykonał je bez błędów. Poznaj więc moją 6-etapową metodę delegowania zadań 6P i dowiedz się jakie kroki musisz podjąć, by pracownicy wykonywali powierzone zadania bezbłędnie.

Odcinek 25 - Sekretna broń w sprzedaży

W 25 odcinku Podcastu dzielę się z Wami wiedzą o sekretnej broni w sprzedaży. Co najciekawsze, każdy z Was już najpewniej ją posiada, ale nie wie jak z niej korzystać. Zapraszam do odsłuchania i zapoznania się z 12 praktycznymi poradami w jaki sposób wykorzystać tą sekretną broń w sprzedaży.

Odcinek 24 - Jak konkurencja wykorzystuje twoją bazę klientów do zwiększania sprzedaży?

Czy konkurencja naprawdę korzysta z Twojej bazy klientów? Zdecydowanie tak, a Ty nawet o tym nie wiesz. W tym odcinku skupię się więc na wyjaśnieniu czterech ważnych kwestii, które uchronią Twoją bazę klientów przed konkurencją.

Odcinek 23 - Od pytania do sprzedaży - jak uniknąć błędów, które sabotują twoją sprzedaż?

Temat pytań to temat rzeka zwłaszcza w kontekście sprzedaży. Dlatego odcinek 23 podcastu to jeden z kilku, w którym wyjaśniam istotę zadawania odpowiednich pytań. Jak zadawać dobre pytania, których pytań unikać i jak nie sabotować własnej sprzedaży - posłuchaj i sprawdź, czy już tego nie robisz.

Odcinek 22 - Feedback, czy feedforward?

"Łatwiej pokazać ludziom, jak zrobić coś lepiej, niż udowadniać, że nie mają racji" - autorem tych słów jest prof. Marshall Goldsmith, twórca techniki Feedforwardu. Z odcinka 22 dowiesz się czym jest feedforward, czym różni się od feedbacku i w których sytuacjach warto go wykorzystać.

Odcinek 21 - Kontraktowanie w sprzedaży

Czy wiesz, że kontraktowanie możesz wykorzystać na każdym etapie procesu sprzedaży? Czy wiesz, że kontraktowanie zwiększa efektywność sprzedaży? Jeśli jeszcze tego nie robisz, zapoznaj się z 21 odcinkiem podcastu i koniecznie wciel w życie moje porady dotyczące kontraktowania!

Odcinek 20 - Wczoraj kolega, dzisiaj szef - 10 praktycznych zasad

Niezależnie od tego, czy jesteś szefem przychodzącym z zewnątrz, czy zostałeś awansowany wśród swojego zespołu - na początku swojej managerskiej drogi możesz napotkać kilka problemów. W odcinku 20 wyjaśniam więc w jaki sposób płynnie przejść z poziomu kolegi do poziomu szefa.

Odcinek 19 - 7 głupich pytań w sprzedaży

Podobno nie ma głupich pytań… Niestety nie mogę się z tym zgodzić. W temacie sprzedaży jest ich bardzo dużo, a z najgłupszymi z nich rozprawiam się właśnie w tym oddcinku. Posłuchaj podcastu i sprawdź, czy Ty sam nie zadajesz czasem głupich pytań.

Odcinek 18 - 11 świątecznych strategii cenowych (i nie tylko)

Ho ho ho, gdzie są wszyscy Polacy kilka dni przed Świętami? Oczywiście na zakupach! Odwiedzają sklepy stacjonarne i sklepy online w poszukiwaniu najlepszych okazji cenowych. Poznaj 11 strategii cenowych, które sprawdzą się nie tylko podczas okresu świątecznego.

Odcinek 17 - Jak poszerzanie świadomości zwiększa sprzedaż?

Jak myślisz Droga Słuchaczko, Drogi Słuchaczu, co jest powodem, że handlowcy, którzy świadomie wykorzystują mechanizm sugestii, efektywniej zarządzają procesem sprzedaży, co jednocześnie przekłada się na ich wyższe wyniki sprzedażowe? Jeśli jesteś ciekawy, to jest to odcinek zdecydowanie dla Ciebie.

Odcinek 16 - 8 błędów, których warto unikać dając feedback

W dzisiejszym odcinku nie będziemy mówić o technikach, modelach i schematach, jakie możemy używać podczas udzielania feedbacku. Skupimy się na błędach (niezależnie od modelu), które popełniamy, udzielając informacji zwrotnych. Posłuchaj i sprawdź, ile z tych błędów popełniasz sam!

Odcinek 15 - Stosunek klienta do oferty, a efektywność sprzedaży

W odcinku 15 zapoznasz się z trzema typami nastawienia klienta do oferty, a także dowiesz się jak pracować z każdym z nich. Wysłuchaj odcinka i dowiedz się jak zwiększyć efektywność sprzedaży.

Odcinek 14 - Poszukiwany - Poszukiwana. Po ofercie klient zapadł się pod ziemię!

Jakie są najczęstsze błędy popełniane w procesie sprzedaży? Jakie działania prewencyjne można podjąć, by nie stracić klienta? Co zrobić, jeśli już znaleźliśmy się w sytuacji, w której klient unika kontaktu? I najważniejsze pytanie - czy w ogóle warto zabiegać o takiego klienta? Odpowiedzi znajdziesz w 14 odcinku podcastu, zapraszam!

Odcinek 13 - Jak radzić sobie z trudnym klientem, który nie istnieje?

Wiele osób poszukuje złotej metody na pracę ze słynnym "trudnym klientem". Co jeśli Ci powiem, że taki klient w ogóle nie istnieje? Posłuchaj 13 odcinka podcastu i dowiedz się jak radzić sobie z mityczną koncepcją "trudnego klienta".

Odcinek 12 - Dlaczego handlowcy nie sprzedają?

W odcinku 12 poszukuję odpowiedzi na pytanie: dlaczego handlowcy nie sprzedają? Co tak naprawdę kryje się pod niskimi wynikami sprzedażowymi firmy? I w jaki sposób można tę sytuację zmienić? Sprawdź, co możesz zrobić, by zwiększyć efektywność swojego zespołu sprzedażowego!

Odcinek 11 - Zbijać obiekcje klientów, czy nie zbijać?

Odpowiedź na tytułowe pytanie znajdziesz w 11 odcinku podcastu Między Szelkami! Dodatkowo wyjaśniam w nim skąd tak naprawdę biorą się obiekcje, czy każdą obiekcję warto zbijać i co robić, jeśli nie warto? Dowiedz się jak pracować z obiekcjami klienta, by nie go nie stracić.

Odcinek 10 - 10 grzechów głównych w sprzedaży

Jakie są najgorsze błędy popełniane w trakcie procesu sprzedaży? Jakie są ich przyczyny i jak im zapobiegać? Posłuchaj 10 odcinka podcastu i sprawdź, czy te błędy pojawiają się w Twoim zespole sprzedażowym.

Odcinek 9 - Szefie, Twój pracownik nie wie, czego od niego oczekujesz!

Ten odcinek dedykowany jest wszystkim szefom, managerom, dyrektorom i właścicielom firm. Dzięki niemu dowiesz się czemu Twoi pracownicy nie spełniają Twoich oczekiwań i jak to naprawić. Nauczysz się również w odpowiedni sposób mówić o swoich oczekiwaniach i poprawisz komunikację w swojej firmie.

Odcinek 8 - Dlaczego mój produkt / usługa się nie sprzedaje

W każdej firmie handlowej lub usługowej są takie produkty, które sprzedają się bardzo rzadko lub wręcz wcale. Zapoznaj się z odcinkiem 8 i poznaj powody dlaczego tak się dzieje i jak to zmienić. Poznaj korzyści pracy z rzadko sprzedającymi się produktami lub usługami.

Odcinek 7 - Jak FRIS wspiera managera w budowaniu efektywnego zespołu

FRIS to narzędzie, z którym pracuję w swoim zespole od 7 lat. Sprawdza się doskonale, dlatego chcę podzielić się wiedzą o nim także z Tobą. Poznaj FRIS, dowiedz się jak wykorzystać go do zbudowania efektywnego zespołu i zarządzania nim.

Odcinek 6 - Jak podnieść ceny, aby nie stracić klientów?

Podnoszenie cen, zwłaszcza obecnie, to nieodłączna część działania każdej firmy. Informowanie o podwyżkach jest więc nieodłączną częścią pracy handlowców. W jaki sposób poinformować klientów o podwyżkach, by ich nie zniechęcić? Zapoznaj się z 6 odcinkiem podcastu i dowiedz się jakich słów i sposobów użyć, by klienci zostali z Tobą.

Odcinek 5 - Jak budować lojalność współczesnych klientów

Częste i duże zmiany rynkowe sprawiają, że klienci mają coraz więcej opcji zakupowych. Tym trudniej jest zyskać tzw. "stałego klienta". Istnieją jednak sposoby na zbudowanie lojalności u klientów! Poznaj 8 praktycznych wskazówek, dzięki którym każdy klienci będą do Ciebie wracać.

Odcinek 4 - 9 sposobów na to, by ludzie zadbali o Twoją firmę

Czy wiesz, że od stylu pracy managera zależy to, jak bardzo zaangażowani w swoje obowiązki będą pracownicy? Jednak nie tylko od tego! W 4 odcinku podcastu przedstawiam wszystkie sposoby na to, by ludzie dbali o Twoją firmę.

Odcinek 3 - Co zrobić, aby Twoja oferta wyróżniła się na tle konkurencji?

Kiedy już dochodzi do etapu przekazania klientowi oferty, z pewnością wykonałeś jako handlowiec już sporo pracy. Warto więc zadbać o to, by wysłana oferta nie zginęła w gąszczu innych ofert, a wykonana już praca nie poszła przysłowiowo w las. Jak wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji - odpowiedź znajdziesz w 3 odcinku podcastu.

Odcinek 2 - Wartości w biznesie - czy warto się nimi kierować?

Odcinek 2 podcastu to spojrzenie na biznes przez pryzmat wartości rodzinnych. Odpowiada na pytanie, w jaki sposób przełożyć wartości osobiste na biznes i jak zarządzać mając za punkt widzenia wartości Twoich pracowników.

Odcinek 1 - Wąskie gardła w procesie sprzedaży - czyli gdzie tracimy klientów

Aby Twoja sprzedaż była jeszcze bardziej efektywna powinieneś dokładnie przeanalizować cały proces. Wysłuchaj 1 odcinek podcastu i dowiedz się, na których etapach procesu sprzedaży możesz spotkać się z tzw. wąskim gardłem, jak temu zaradzić i zachować klientów.

Odcinek 0 - Między sprzedażą a zarządzaniem - czyli o czym będzie ten podcast

Miło mi Cię poznać Drogi Słuchaczu i Droga Słuchaczko! Odsłuchaj 0 odcinek podcastu i dowiedz się jaki jest jego cel, o czym będziemy rozmawiać i jakie wartości z niego wyniesiesz. Zapraszam!

Na skróty: lista wszyskich naszych odcinków

youtube , circinus podcast