Między sprzedażą a zarządzaniem - czyli o czym będzie ten podcast

Uwaga! Tu podcast Między Szelkami. Ja nazywam się Adam Pluciński i serdecznie Cię zapraszam do mojego świata. To miejsce, w którym usłyszysz o wielu błędach, jakie przez ostatnie kilkanaście lat udało mi się popełnić w sprzedaży, co kosztowało mnie w sumie ładnych parę milionów, i o tym jak cały czas uczę się na błędach zarządzać zespołami. Zebrałem doświadczenie z setek firm, osób nimi zarządzających i tysięcy handlowców, z którymi przez większość mojego życia zawodowego miałem przyjemność pracować, wspierając ich w rozwoju.

Jeśli na co dzień zajmujesz się sprzedażą lub zarządzasz zespołem to ten podcast jest właśnie dla Ciebie. Zapnij pasy, usiądź w fotelu lub połóż się wygodnie i wykorzystaj ten czas, bo to Twój czas na rozwój. 

W tym odcinku dowiesz się m.in. o:

  • O czym będzie podcast Między SZelkami.
  • Kiedy będą pojawiać się nowe odcinki podcastu.
  • O jakich doświadczeniach i metodach będziemy opowiadać.

Zamiast posłuchać możesz poczytać 🙂

Niezmiernie mi miło powitać Cię Droga Słuchaczko i Drogi Słuchaczu w 0 odcinku podcastu Między SZelkami. Podcast ten tworzył się 12 miesięcy – oczywiście to jest tak, że od 12 miesięcy dzień w dzień pracuję nad nim pracuję, ale właśnie tyle tworzył się on w mojej głowie. Dlaczego tyle to trwało? Ponieważ ostatnią rzeczą, jaką chciałbym wypuścić w eter to treści, które nie wnosiłyby żadnej wartości. Dlatego też te pierwsze miesiące zastanawiałem się nad tym jakie treści chcę publikować, udostępniać, dla kogo one mają być skierowane, co miały by wnosić i w jaki sposób stworzyć najlepszą formułę tego podcastu. 

To był taki czas, podczas którego rodziło się w mojej głowie wiele pomysłów. Kolejne 6 miesięcy to był czas, kiedy zaczynałem nagrywać już próbne odcinki. Trochę zapoznawałem się ze światem podcastów i sposobami, by dotarł on do jak najszerszej grupy odbiorców i żeby treści w nim udostępniane były dla ludzi wartościowe. W tym czasie prosiłem wielu ludzi, których szanuję i którzy zajmują ważne miejsce w moim życiu w kontekście biznesowym o opinie. W tym miejscu chcę podziękować Wam dziewczyny i chłopaki, bo to dzięki Wam ten podcast ujrzał światło dzienne. Wszyscy, którzy mieli udział w tworzeniu podcastu na pewno o tym wiedzą, ale podziękuję Wam jeszcze przy najbliższym spotkaniu. 

Podsyłałem tym osobom treści, które nagrałem, ponieważ chciałem uzyskać odpowiedź na to, czy jeśli dostarczę je ludziom, czy one tak naprawdę będą dobrze odbierane. Jestem osobą pewną siebie, ale tutaj tej pewności do końca nie miałem. Wynika to chyba z idealizmu, który towarzyszy mi przez całe życie, żeby dostarczać ludziom treści, które naprawdę mają wartość. To było dla mnie bardzo ważne. 

Mimo tego że ludzie mówili: „tak Adam, to jest dobre, fajne, ciekawe” to cały czas sam nie do końca byłem przekonany. W pewnym momencie usłyszałem: „Adam, zrób to, dawaj, nie ma na co czekać!” i to była prawda. 

Kto, jeśli nie Wy, będzie mógł zweryfikować czy publikowane przeze mnie treści są wartościowe? Już na tym etapie mam do Was prośbę i chciałbym zawrzeć z Wami deal. Deal polega na tym: ja będę nagrywał treści, udostępniał to, co najbardziej wartościowe nie pobierając za to żadnej zapłaty, a Was będę prosił, żebyście dzielili się swoimi opiniami, żebyście dawali mi informacje, komentarze i wiadomości na ile to było dla Was wartościowe, czy i jak Wam to pomogło. To jest bardzo ważne i cenne dla mnie, ponieważ pokaże mi czy to co robię jest istotne. Jeśli godzisz się na tego deala to już teraz zapraszam Cię do odsłuchania najbliższego merytorycznego odcinka, o którym powiem za jakiś czas.

Czego możecie się spodziewać w tym podcaście?

Podcast zbudowany jest na dwóch filarach: sprzedaży i zarządzaniu. Ja wywodzę się ze sprzedaży i zarządzania i dlatego w tych tematach mam największe doświadczenie. Co to oznacza? Oznacza to, że będę się dzielił wiedzą nie tylko wyczytaną z książek i suchymi teoriami z internetu. Oczywiście będę się opierał o teorię metod z socjologi, coachingu, czy neurolingwistycznego programowania, ale przede wszystkim będę opierał się na moich własnych doświadczeniach i doświadczeniach moich klientów – prezesów, kierowników, handlowców, z którymi pracuję na co dzień od wielu lat. 

Z mojej perspektywy będzie to bardzo wartościowe. Sprzedaż tak samo, jak zarządzanie to jest pewien proces, w którym podstawowym „wąskim gardłem” jest człowiek. Gdybyśmy wyeliminowali go z tego procesu, to moglibyśmy ułożyć odpowiednie sekwencje i scenariusze, które będą działały zawsze. Niestety w rzeczywistości tak nie jest. Jeśli więc znajdzie się ktoś tutaj kto poszukuje tzw. Złotego Graala, to tutaj go nie znajdzie. Będziemy mówić metodycznie, będziemy pracować na wielu przykładach, ale nie znajdziecie tutaj złotych zasad, które zwiększą Waszą sprzedaż o tysiąc procent, czy po których staniecie się super szefami, o których marzą Wasi pracownicy. 

Dostaniecie bardzo konkretne dawki wiedzy, które będziecie mogli często w prosty sposób wdrożyć do swoich organizacji i na co dzień wykorzystywać. Co więcej, wykorzystać je można nie tylko w sprzedaży i zarządzaniu, ale też w życiu codziennym. Sprzedaż dla mnie to tak naprawdę styl życia, ponieważ sprzedajemy i zarządzamy każdego dnia! Moja Małżonka, którą bardzo kocham i serdecznie tutaj pozdrawiam – musiała mnie kupić. To oznacza, że ja kiedyś musiałem się dobrze sprzedać, żeby ona w ogóle chciała mnie kupić. Na co dzień handluję więc z moją żoną, z moim dzieckiem, z moimi znajomymi dbając o relacje. Na co dzień też zarządzam swoją firmą szkoleniowo-doradczą Circinus Training Center, ale także wieloma aspektami życia prywatnego. W podcaście postaram się łączyć życie zawodowe z życiem prywatnym opierając się o osobiste doświadczenia. Podkreślam jednak, że nie będą to tylko sukcesy, które można obserwować na Facebooku i LiknedInie. Będę mówił bardzo dużo błędach, które popełniam ja, moi klienci i ludzie, z którymi współpracuję. Będę się dzielił też ciemną stroną sprzedaży i zarządzania. Chcę Wam pokazać jak wiele błędów wszyscy popełniamy, żebyście mogli wyciągnąć z nich wnioski i uniknąć tych błędów. Myślę, że właśnie to będzie najbardziej wartościową częścią tego podcastu. Nie będę koloryzować, mówić o pięknych rzeczach i idealnych rozwiązaniach, ale o takich, które są sprawdzone, które w pewnych sytuacjach będą działały, a w wielu innych nie. Będą to treści zebrane z wielu branż, ponieważ współpracuję z wieloma branżami, a to oznacza, że będę mógł zakreślić dla Was szerszy kontekst. Pewnie znajdzie się ktoś, kto powie, że jego branża jest bardzo specyficzna i w mojej branży to inaczej się zarządza, a inaczej się sprzedaje. Słyszę to w każdej branży i od każdego handlowca, dyrektora, z którym rozmawiam i pracuję. Ja się z tym zgadzam, ponieważ każda branża jest specyficzna. Istnieją jednak pewne modele i techniki, które tak naprawdę niezależnie od branży po prostu działają. Mówiąc o nich i dzieląc się doświadczeniami, każdy z Was Drodzy Słuchacze, będziecie mogli przełożyć to na swoją rzeczywistość zawodową, swoich klientów i pracowników. 

Będzie to wymagało od Was sporo pracy. Jeśli będziecie odsłuchiwać ten podcast w samochodzie, na siłowni czy gdziekolwiek indziej i nic więcej poza tym nie zrobicie… To nic się nie zmieni. Im więcej lat spędziłeś na zarządzaniu ludźmi, czym bardziej doświadczonym handlowcem jesteś, tym więcej będzie Cię kosztowało pracy wdrożenie tego wszystkiego. Aby zmienić nawyki i poszerzysz perspektywę potrzebujesz dużo więcej energii. Wiem, że nie jest to zachęcające i kolorowe, ale liczy się dla mnie, by od samego początku pokazać Wam, że moim podejściem jest „zero bullshit’u”. Szanuję szczerość, nienawidzę ściemniania. Zero bullshitu jest wynikiem tego, że szczerze będę mówić o tym co działa, a co nie działa, gdzie popełniane są błędy i o tym, że trzeba włożyć naprawdę dużo zaangażowania w to, żeby cokolwiek się zmieniło.

Mogę Wam zagwarantować, że będzie „mięsnie”, merytorycznie i pocast będzie tak wypchany wiedzą, na ile będzie to w tej konwencji możliwe. 

Odcinki z zarządzania i sprzedaży będą się mieszały. Będę poruszał tematy, które aktualnie pojawiają się u moich klientów, problemy, z którymi ja się borykam, a czasem będę wracał do sytuacji, w których popełniałem błędy i osiągałem sukcesy. 

Tematy techniczne

Czuję, że jest to nasz wspólny projekt, dlatego jeśli macie jakiś pomysł, chcielibyście poruszyć konkretny temat – dawajcie znać. W miarę możliwości będę się odzywać, odpisywał i dawał znać. Kontakt do mnie znajdziecie w opisie każdego odcinka, a także na stronie. 

Pierw chciałem, by podcast ukazywał się raz w tygodniu. Jednak biorąc pod uwagę to, że prowadzę firmę, mam dwuletniego syna i rodzinę, która jest dla mnie bardzo ważna, podjąłem decyzję, że podcast będzie ukazywał się raz na dwa tygodnie. Może okazać się, że będzie ich więcej, ale na ten moment mogę obiecać dwa odcinki miesięcznie. 

Podobno istnieją dni, kiedy najlepiej jest publikować podcasty. Są to oczywiście poniedziałki, wtorki, środy i czwartki. Piątki już nie. Ja zdecydowałem, że będę publikował nowe odcinku podcastu w niedziele. Według mnie to jest najlepszy dzień biznesowy na publikację podcastu. Pewnie zastanawiacie się dlaczego niedziela. Ja osobiście nie słyszałem o podcaście, który jest publikowany w niedziele. Obrałem taką technikę, ponieważ z tym jest tak samo jak w sprzedaży. Jeśli działamy tak samo jak wszyscy, to tak samo jesteśmy odbierani, traktowani i osiągamy takie same efekty jak inni. Ja chcę osiągać lepsze efekty. Tak naprawdę jednak to Wy sami wybierzecie najbardziej dogodny dzień dla siebie do odsłuchu podcastu. 

Nie mogę się już doczekać kolejnego spotkania z Wami i pierwszych feedbacków od Was. Proszę Was o to, że jeśli odsłuchacie mój podcast i znajdziecie w nim coś wartościowego to dajcie lajka lub łapkę w górę, oceńcie, dodajcie do ulubionych. Chciałbym, żeby ten podcast trafił do jak najszerszej liczby osób, którym może pomóc. 

Inne odcinki, które mogą Cię zainteresować: