Poznajcie Zosię – menadżerkę pewnej placówki medycznej.
Zastanawiacie, czym tak właściwie zajmuje się Pani Zosia? Koordynuje pracę całej placówki – lekarzy, pielęgniarek, rejestratorek medycznych, dba także o standardy, sprzedaż usług oraz wizerunek placówki. Pani Zosia pojawia się także wszędzie tam, gdzie trzeba rozwiązać jakiś problem, konflikt lub sytuacje kryzysową. A tych w środowisku medycznym nie brakuje. Nic dziwnego, że Pani Zosia jest wiecznie zabiegana!
Obsługa Klienta w branży medycznej zdecydowanie różni się od tej w innych branżach. Pacjenci różnie reagują, a o sytuacje pełne emocji nie jest trudno. Pani Zosia często zwraca Pracownikom uwagę na to, w jaki sposób rozmawiają z Pacjentami, ale czasem i jej brakuje pomysłu, jak budować z Pacjentami pozytywne relacje i poczucie bezpieczeństwa… Kształtowanie wizerunku także nie jest proste, patrząc na to, jak często narzekamy na służbę zdrowia… To wszystko przekłada się na sprzedaż usług – to nie łatwe zadanie, a gdzie tu znaleźć na to wszystko czas, kiedy dookoła tyle zadań do wykonania, a kolejki nie maleją?
Branża medyczna, a konkretnie jej przedstawiciele, którzy maja stały kontakt z Pacjentami, są szczególnie narażeni na stres i wypalenie zawodowe – taką informacje Zosia przeczytała ostatnio w jednym z branżowych portali. Co by tu zrobić, żeby Pacjenci byli profesjonalnie obsłużeni, a Pracownicy czuli się dobrze w zespole i potrafili radzić sobie z każdą, także trudną sytuacją…? Jak zarządzać zespołem i pogodzić te wszystkie interesy tak, aby każda strona czuła się zaopiekowana…?