Centrum Warszawy, wysoki biurowiec, siedziba średniej wielkości firmy IT. Idę korytarzem, zza drzwi z numerem 113 słyszę rozmowę dwóch programistów.

– „Kolejny projekt i kolejna trudność. Temat się rozciąga, a klient po raz kolejny chce rozmawiać o szczegółach.”

– „Kiedyś to wystarczyło siedzieć i robić to, co do nas należy. Dziś rynek jest taki, że trzeba więcej rozmawiać z tymi ludźmi i pokazywać, a nawet tłumaczyć im zaawansowaną funkcjonalność. Przecież Klient kompletnie nie rozumie tych pojęć. A rozwiązania są coraz szersze…” – powiedział Darek, jeden z programistów.

– „Problemy już widać podczas planowania różnego typu rozwiązań. Tyle poprawek co potem się pojawia. Może coś nie gra na poziomie samej komunikacji? Ostatnio słyszałem nawet od żony, że my, informatycy potrafimy mówić tylko „zero-jedynkowo””

Zaczyna mi się ich robić żal. Dlaczego nikt nie powiedział im, że na takie trudności ludzkość już dawno ma rozwiązania. Myślałem, że firmy szkoleniowe, które podnoszą umiejętności miękkie pracowników są już znane w każdej branży. Chce zrobić krok, pójść dalej, ale coś mnie zatrzymuje, wole słuchać dalej.

„Wiesz, najtrudniej przełożyć język techniczny na język biznesowy. Pewnych elementów Handlowiec już nie wytłumaczy. Oni muszą się sporo namęczyć, żeby umówić spotkanie biznesowe, ale my tłumaczymy rozwiązania na poziomie technologicznym”

„Nie proponujemy pudełkowych rozwiązań. Robimy to pod zamówienie – a to często niesie za sobą problemy z wdrożeniem, planowaniem, ustalaniem terminów i ich zmianą, a często w trakcie zmianą założeń projektów, które po prostu wymagają wyjaśnienia, ale i zrozumienia”

Teraz to już naprawdę mam ochotę tam wejść i wykrzyczeć „Paaaaanowie, koniec mazania, macie numer do firmy szkoleniowej, zadzwońcie jeszcze dziś, teraz, opowiedzcie o swoich trudnościach, a oni zaproponują Wam konkretne działania, które rozwiążą Wasze problemy”. Niestety nie decyduje się na wejście w dyskusję, a Ci sami pracownicy pewnie do dziś siedzą w tym pokoju i co jakiś czas prowadzą rozmowę o podobnym charakterze…

Zobacz przykładowe programy dla Twojej branży

Kompleksowy projekt dla Przedstawicieli Handlowych w branży IT

Projekt składa się z V modułów podstawowych, których celem jest kompleksowe wdrożenie Przedstawicieli Handlowych w relacyjny model sprzedaży. Każdy moduł zawiera ćwiczenia praktyczne, podczas których Uczestnicy będą wypracowywali konkretne rozwiązania, które bezpośrednio będą mogli wykorzystać w swojej pracy. Poszczególne moduły, będą realizowane w odstępie od 2-4 tygodni.

Taka forma pozwoli na efektywne wdrożenie nowych umiejętności przez Agentów, zebranie doświadczeń w trakcie pracy i poddanie ich analizie w trakcie kolejnych modułów.

Moduł I – Skuteczna komunikacja z Klientem
Moduł II – Psychologia Sprzedaży
Moduł III – Trening skutecznej prezentacji i wywierania wpływu
Moduł IV – Techniki radzenia sobie z obiekcjami i finalizacji sprzedaży
Moduł V – Warsztaty sprzedażowe (w oparciu o analizę doświadczeń/scenki symulacyjne)

Moduł Praktyczny – On The Job Training/Coaching
Moduł OJT, może przybrać formę od 1-6 treningów w odstępie 1 miesiąca każdy. Praca z Agentami, może przybrać różne formy, takie jak praca na sali obsługi z Agentami lub indywidualne coachingi wykonane na podstawie analizy rozmów dostarczonych przez zamawiającego. W zależności od potrzeb Uczestników, możliwość stosowania zamiennie formy pracy (OJT/COACHING).