Czy wystarczy aby "tylko mówili" o Twojej Firmie?

Niewielu zdaje sobie sprawę, że jeden Klient niezadowolony z naszej obsługi, generuje nawet do kilkudziesięciu negatywnych opinii o Firmie!

Zaufanie do marki budujemy latami, a strata renomy to często kwestia kilku chwil. Umiejętność radzenie sobie z sytuacjami reklamacyjnymi, pozwoli nam zaoszczędzić ogromne pieniądze. Co więcej, odpowiednie zarządzanie emocjami, pozwoli zmienić sytuację reklamacyjną na budowanie lojalności Klienta.

Jeśli zależy Tobie na zadowolonych Klientach, chcesz utrzymać dobry kontakt z swoimi Klientami, to jest szkolenie właśnie dla Ciebie i Twoich Pracowników.

Program szkolenia

1.      Źródła powstawania reklamacji
§  Bariery komunikacyjne i ich pokonywanie – minimalizowanie sytuacji reklamacyjnych
§  Jeden krok przed Klientem –  zaawansowane techniki komunikacji

2.      Czynniki determinujące satysfakcję Klienta
§  Stanowisko vs. interesy Klienta
§  Czynniki niezadowolenia Klienta
§  Czego oczekuje Klient w procesie reklamacyjnym?

3.      Czy reklamacja może być prezentem?
§  Klient jako ambasador marki
§  Jakie korzyści możesz odnieść z reklamacji/skargi składanej przez Klienta?
§  Jak przekuć reklamację w pozytywne postrzeganie Firmy?

4.      Skuteczne rozwiązywanie spraw reklamacyjnych
§  Metoda „win-win” – ważne, aby po dwóch stronach byli zwycięzcy
§  Rola przekonań  i uprzedzeń w procesie reklamacyjnym
§  Przejmij kontrolę nad sytuacją- narzędzia kontroli rozmowy
§  Daj Klientowi to, na czym mu zależy

5.      Aktywne słuchanie jako kluczowa umiejętność w obsłudze Klienta
§  Narzędzia aktywnego słuchania – usłysz swojego Klienta
§  Negatywne nawyki w słuchaniu –  przełam wewnętrzne  bariery
§  Wsłuchaj się w potrzeby swojego Klienta, by móc odpowiednio zareagować i ostudzić emocje

6.      Klient zdenerwowany – zapanuj nad emocjami
§  Kim jest „Trudny Klient”?- czy “Trudny Klient” naprawdę istnieje?
§  Jak stworzyć sobie tzw. „Trudnego Klienta”?
§  Praktyczne techniki radzenia sobie w niełatwych sytuacjach z Klientem
§  TWOJE SYTUACJE – wypracujemy rozwiązania na podstawie Twojego Klienta!

7.      Emocje w procesie reklamacyjnym
§  Negatywne skutki  braku zarządzania emocjami
§  Metody zarządzania emocjami w sytuacjach konfliktowych
§  Nazwij emocje i zaopiekuj się nimi

8.      Techniki asertywne w obsłudze reklamacji
§  Postawa agresywna uległa i bierna- autodiagnoza
§  Asertywna odmowa
§  Asertywne stawianie granic
§  Metoda „zdartej płyty”
§  Reagowanie na krytykę

9.      Podsumowanie i zakończenie szkolenia

Cele szkolenia

  • Doskonalenie umiejętności radzenie sobie z “Trudnymi Klientami”
  • Poznanie źródeł sytuacji reklamacyjnych i ich minimalizowanie
  • Budowanie relacji z Klientem i jego lojalności
  • Poznanie praktycznych metod i technik panowania nad emocjami Klienta

Korzyści

  • Zwiększysz świadomość oddziaływania na Klienta w trakcie obsługi
  • Nabędziesz praktyczne umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
  • Zbudujesz większą pewność siebie w kontakcie z Klientem
  • Poznasz w praktyce techniki asertywne i będziesz potrafił przełożyć je na sytuacje biznesowe
  • Wypracujesz konkretne zwroty i sformułowanie, które pomogą Tobie osiągnąć sukces i w rozmowie z “Trudnym Klientem”!
  • Opracujesz konkretne sposoby na radzenie sobie z obiekcjami Twoich Klientów

Uczestnicy

  • m.in.: pracownicy punktów i biur obsługi, punktów serwisowych,  pracownicy infolinii,  kasjerzy, sprzedawcy, handlowcy