1. Czynniki wpływające na poziom satysfakcji Klienta z obsługi
§ Kim jest Klient XXI wieku?
§ Spełnij oczekiwania swojego Klienta – zaskocz go pozytywnie
§ Trójkąt satysfakcji Klientów i ich wpływ na procesy decyzyjne
2. Skuteczna komunikacja i jej wpływ na obsługę Klienta
§ Zrozum swojego Klienta i pozwól mu na zadowolenie z Waszej współpracy
§ Kanały komunikacji interpersonalnej – skuteczna komunikacja
§ Wewnętrzne i zewnętrzne bariery komunikacyjne oraz ich eliminacja
§ Zasady poprawnego komunikowania się z Klientem
§ Rodzaje i funkcja pytań – kto pyta, wie jak pomóc Klientowi
§ Komunikacja jedno- i dwukierunkowa
§ Techniki aktywnego słuchania- nawiąż dialog i zrozum Klienta
3. Budowanie wiarygodności i pewności siebie w kontakcie z Klientem
§ Zwroty wzmacniające i osłabiające autorytet Pracownika
§ Przejmij kontrolę! – narzędzia kontroli rozmowy, to Ty prowadzisz rozmowę i jesteś jej autorem
4. Wywieranie wpływu – daj Klientowi to czego chce!
§ Założenia języka perswazji – poznaj w praktyce i zacznij działać
§ Reguły i techniki wywierania wpływu – jak uzależnić Klienta od Firmy
5. Techniki asertywne w odpowiedzi na niezadowolenie Klientów
§ Zapanuj nad emocjami Klienta
§ Zachowania bierne, agresywne i asertywne- autodiagnoza i rozpoznawanie
§ Asertywna odmowa – naucz się mówić “NIE”
§ Umiejętność stawiania granic
6. Podsumowanie i zakończenie szkolenia