Szkolenie dotyczyć będzie tematyki związanej nie tylko z techniką Zarzadzania przez Cele, ale również z budową strategią firmy lub działu i jej odpowiednim mapowaniem.

Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności budowania strategii, definiowania celów głównych i kaskadowania priorytetowych działań, aby osiągnąć ustalony pożądany nowy stan. Zapoznasz się i zastosujesz metodyki budowy map strategicznych i budowy strategicznej karty wyników.

Szkolenie opiera się na doświadczeniach i konkretnych przypadkach biznesowych. Zostaną one omówione i rozpracowane wspólnie z Uczestnikami, w celu bezpośredniego poznania i zastosowania metod i narzędzi analitycznych przedstawionych podczas warsztatu.

Program szkolenia

1. Strategia firmy i jej źródła.

  • Analiza firmy i jej modelu biznesowego.
  • Określenie klienta firmy. Segmentacja. Kto jest klientem i do kogo skieruje firma swoja ofertę?.
  • Oferta firmy. Jak budować ofertę wartości dla klienta?.
  • Proces przekazania wartości przez firmę na rynek.
2. Mapa strategii i jej perspektywy.

  • Podstawy metody map strategicznych.
  • Kluczowe perspektywy w budowie strategii firmy.
  • Dopasowanie między elementami składowymi każdej perspektywy oraz między perspektywami.
3. Lista celów strategicznych i ich parametryzacja.

  • Strategiczna karta wyników- SKW (BSC)
  • Określenie celów strategicznych i ich odpowiednia definicja.
  • Cele strategiczne i działania operacyjne.
  • Kaskadowanie działań i ich podział pomiędzy jednostkami wykonawczymi (jednostki operacyjne, pracownicy, etc.)
  • Targety.
4. Realizacja kluczowych celów strategicznych.

  • Planowanie realizacja działań operacyjnych – od ogółu do szczegółu.
  • System nadzoru realizacji celów strategicznych.
  • Diagnostyka systemu.
5. Zarządzanie przez Cele – Management by Objectives (MBO).

  • Definicja Zarządzania przez Cele (MBO) – co jest i czym nie jest MBO.
  • Podobieństwa i różnicy miedzy SKW (BSC) a MBO.
  • Elementy składowe MBO.
  • Systemy premiowe – motywacja w procesie realizacji celów.
  • Proces wdrożenia MBO w firmie.
6. Zarzadzanie Projektami.

  • Zarys zarządzania projektami.
  • Podobieństwa i różnicy między MBO a ZP.
  • Wdrożenie myślenia projektowego w firmie.

Cele szkolenia

  • Zapoznanie uczestników szkolenia z narzędziami i metodami zastosowanymi w budowie strategii.
  • Przedstawienie metody budowy map strategicznych oraz określenie głównych celów i działań do osiągniecia ustaleń strategicznych.
  • Budowa kompleksowej strategicznej karty wyników.
  • Nadzór nad realizacją strategicznych ustaleń.
  • Zapoznanie uczestników z głównymi zasadami zarzadzania projektami.

Korzyści

Uczestnicy nauczą się m.in.:

  • Budować strategię firmy angażując „wszystkich”
  • Tworzenia zestawu celów i wskaźników kluczowych
  • Techniki MBO i jej podejścia do systemu wynagradzania i motywowania