Rewolucja w komunikacji spowodowana przyspieszeniem przepływu informacji ma ogromny wpływ na zmianę w praktykach zarówno marketingowych, jak i sprzedażowych czy posprzedażowych. Zrozumienie tych zmian i efektywne współdziałanie z nimi powinno być kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa.

Firmy, które zaimplementują social media w obsługę klienta mogą zwiększyć przychody i świadomość marki w zastraszającym tempie. Kilka osób jest w stanie „słuchać” tysięcy rozmów w sieci na temat marek, produktów i usług w skali globalnej. Przy bardzo szybkim zwrocie z inwestycji.

Program szkolenia

Część I: Gdzie są nasi klienci? Krajobraz social media.
Różne portale, różne narzędzia, różne rozwiązania: Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Linkedin, Wykop, Snapchat, Pinterest; jak wykorzystywać, gdzie tworzyć profile i jak osiągać zamierzone efekty.

Cześć II: Zachowanie naszego klienta w mediach społecznościowych
W jaki sposób skutecznie się przygotować do obsługi klientów w mediach społecznościowych? Czym są persony i jak je stworzyć? Jak wygląda dzisiaj ścieżka zakupowa naszych klientów? Jakie klienci mają potrzeby i oczekiwania od firm?

Część III: Customer Service vs Customer Success
Czym tak naprawdę jest „customer success” i „customer service / support”? Dlaczego obie role są tak ważne dla twojej firmy? Jakimi metrykami mierzyć efektywność działań obsługi klienta i customer success oraz co te statystyki dokładnie oznaczają?

Część IV: Obsługa klienta w social media w praktyce
Na co zwracać uwagę przy obsłudze klienta w mediach społecznościowych? Które firmy robią to dobrze? Jak znajdywać niezadowolonych klientów? Kiedy odpisywać, a kiedy nie? Czym jest social listening i jak wykorzystać jego siłę. Praktyczne przykłady i ćwiczenia.

Cześć V: Kryzysy w social media, hejt, negatywne opinie
Jak sobie z nimi radzić? Jak wykorzystać potencjalny kryzys i przekuć go w sukces wizerunkowy naszej firmy. Praktyczne przykłady i ćwiczenia.

Cześć V: Kryzysy w social media, hejt, negatywne opinie
Jak sobie z nimi radzić? Jak wykorzystać potencjalny kryzys i przekuć go w sukces wizerunkowy naszej firmy. Praktyczne przykłady i ćwiczenia.

Część VI: Narzędzia do obsługi klientów
Praktyczne narzędzia do obsługiwania klientów, zbierania danych, automatyzacji procesów customer support.

Część VII: Sesja Q&A
Sesja pytań i odpowiedzi.

Cel szkolenia

  • Na tym szkoleniu dowiesz się jak obsługiwać klientów w mediach społecznościowych, jak dbać o ich sukces, zdobywać referencje oraz rozpatrywać skargi, walczyć z hejtem i zapobiegać wizerunkowym kryzysom.

Szkolenie dedykowane jest działom marketingu, sprzedaży, customer support i service, które chcą nauczyć się jak wykorzystać media społecznościowe, aby poprawić jakość kontaktu z klientem przy jednoczesnej poprawie wizerunku firmy oraz zwiększaniu sprzedaży.

Korzyści

Po szkoleniu uczestnicy otrzymują prezentację oraz dostęp do dedykowanej sprzedaży w social mediach grupy na Facebooku, na której po szkoleniu może konsultować z prowadzącym działania i zadawać dodatkowe pytania. Szkolenie trwa 8 godzin z przerwami i dedykowane jest grupom maksymalnie do 20 osób.