
W 2024 roku możemy liczyć na kolejną fazę dużych zmian w obszarze obsługi klienta, które są wynikiem lawiny zmian powstałej z powodu niedawnej globalnej pandemii. Jakie zmiany nas czekają i na co powinniśmy zwrócić uwagę w 2024 roku obsługując klientów przez Call i Contact Center?
Jedną z największych zmian będzie włączenie AI, czyli sztucznej inteligencji do obsługi klientów w postaci chatów, zautomatyzowanych rozmów oraz automatycznych tłumaczeń. Dzięki szerszemu wykorzystaniu AI organizacje będą mogły bez problemu obsługiwać klientów zagranicznych. Zmniejszy się również ilość czasu poświęcona na obsługę jednego klienta – na powtarzające się pytania może odpowiedzieć chat, tak samo jak na zgłoszenia drobnych usterek.
Skupienie na “czasie rzeczywistym” w kontakcie z klientem będzie drugą, istotną zmianą. Call i Contact Center będą kładły nacisk na zamknięcie sprzedaży czy rozwiązanie problemu podczas jednej rozmowy/jednego kontaktu. Celem tej zmiany są: zwiększenie efektywności pracy oraz zmniejszenie dużej ilości wiadomości/połączeń z klientem, co zazwyczaj odbierane jest jako spam.
Trzeci trend bezpośrednio łączy się z drugim – personalizacja kontaktu. Call Center i Contact Center będą uważniej i w bardziej indywidualny sposób rozpatrywać sprawy każdego z klientów. Dziś nie wystarczy już indywidualne podejście jedynie w sprzedaży bezpośredniej, w dobie internetowej rzeczywistości klienci pragną spersonalizowanych ofert także jeśli są “tylko” ikonką na monitorze komputera.
Organizujemy szkolenia z obsługi klienta dla Contact Center oraz szkolenia sprzedażowe dla Call Center dla pracowników na każdym szczeblu zatrudnienia. Chcesz, by Twój zespół pracował efektywniej i uzyskiwał lepsze wyniki?
Zadzwoń: +48 733 606 101 lub napisz: kontakt@circinus.pl.

