Julia siada przy biurku i spogląda na kolejny raport, nie ominie jej ta przyjemność, stanowisko Dyrektora Operacyjnego zobowiązuje. Julia dobrze wie, że nic się tam nie zmieniło, coraz częściej raporty wyglądają podobnie, a to nie jest dobry znak.

Koordynacja procesów i pracy na hali produkcyjnej – jak je udoskonalić? Znowu przeczyta te same nagłówki: „opóźnienia w produkcji”, „wzrost odpadów produkcyjnych”, „zaniedbania na stanowiskach pracy”. Jest świadoma, że konieczne jest wsparcie liderów w budowaniu zaangażowania pracowników, zbudowanie kultury ciągłego doskonalenia opartej na jakości i bardzo ważna sprawa, usprawnienie komunikacji wewnętrznej i międzypokoleniowej.

Przecież są w firmie ludzie zatrudnieni, płacimy im, żeby to wszystko dobrze działało…

Kątem oka dostrzega kolejny raport i widzi oczami wyobraźni kolejne fragmenty: „rotacja pracowników”, „dynamiczny rynek, jak się do niego dostosować”, „Słupki konkurencji idą w górę, walka o udziały w rynku”, „Zwiększenie aktywnej sprzedaży, a utrzymanie standardów jakości obsługi Klienta w sprzedaży i serwisie” czy „spadek zysków z Klienta serwisowego”.

Julia wie, że to za dużo dla jednej osoby, to za dużo nawet dla wszystkich osób w firmie, w końcu te problemy się pojawiają. Czas znaleźć wsparcie w aktywnej sprzedaży samochodów, części i usług serwisowych. Techniki prezentacji w salonie i podczas jazdy próbnej czy usprawnienie komunikacji między działami podparte najnowszym know-how, tego potrzebuje.

Zastanawia się, gdzie znaleźć kompleksowe podejście i najlepszych specjalistów dla wsparcia firmy? Całe szczęście Julia dostrzegła maila „Kierunki współpracy, Circinus Training Center – Dbamy o Twój biznes!”, wykręca numer 690-908-508, słyszy sympatyczny głos po drugiej stronie i od razu uśmiecha się, bo wie, że wszystko idzie w dobrym kierunku.

Zobacz przykładowe programy dla Twojej branży

Standardy sprzedaży i obsługa klienta VIP dla salonów i dealerów samochodowych

Jesteś niezadowolony z wyników? Czy masz wrażenie, że Twoja firma może sprzedawać więcej? Istnieje mnóstwo możliwości przyciągnięcia Klienta – poprzez reklamę w Internecie, pozycjonowanie, Adwordsy, tv, prasę, outdoor czy radio. Część z nich na pewno wykorzystujesz.

Klient, który do Ciebie trafi – napisze maila, zadzwoni, zostawi do siebie namiary z prośbą o kontakt – jest efektem tych kampanii. Z przeprowadzonych badań na 30 salonach różnych marek, wynika, że „ponad połowa salonów samochodowych w ogóle nie oddzwoniła na prośbę osoby, która chciała skontaktować się w czasie, kiedy salon był zamknięty.”

Wiele dealerów inwestuje, aby przyciągnąć Klienta – ważnym jest, aby to wykorzystać!

Wiemy jaką rolę odgrywa pierwsze wrażenie i jak na proces decyzyjny wpływa doświadczenie Klienta z salonem.

Nasz projekt rozwojowy ma za zadanie uświadomić wagę kontaktu z Klientem w taki sposób, aby zbudować profesjonalnie wyszkolony zespół, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji!

Cele:

  • Stworzenie własnych standardów, wyróżniających Twoje salony na tle konkurencji
  • Podniesienie jakości obsługi klienta bezpośredniej i pośredniej przez dealerów/salony samochodowe
  • Wyposażenie Uczestników w nowoczesne narzędzia i techniki, które pozwolą na zwiększenie konwersji sprzedaży aut i wyposażenia dodatkowego
  • Wyposażenie Uczestników w umiejętność zarządzania sprzedażą z Klientem masowym oraz Klientem Premium
  • Budowanie lojalności Klienta wobec marki salonu
Do kogo:

  • Stacje dealerskie
  • Importerzy pojazdów
  • Komisy sprzedające pojazdy używane

REALIZACJA

Etap I – przedprojektowy

1. Omówienie działań rozwojowych spójnych z wizją i misją działania organizacji.
2. Wizyta w Firmie, prowadzona przez doświadczonych Trenerów, aby obserwować bieżące standardy na poszczególnych stanowiskach, analiza dokumentów, procedur, ankieta, wywiad z pracownikami.
a. Analiza efektywności przeprowadzonych dotychczas konkretnych kampanii
b. Zweryfikowanie procesów i obowiązujących schematów kontaktu z Klientem
c. Spotkanie z pracownikami Call Center i/lub Sprzedawców w Salonach, w celu omówienia działań jakie podejmują w zakresie pozyskiwania i utrzymania Klientów
d. Zbadanie jakich narzędzi i jakiego wsparcia brakuje Pracownikom by zwiększać sprzedaż
3. Testowe telefony/spotkania sprzedażowe
a. Sprawdzenie jak w praktyce Pracownicy obsługują Klienta-Trenera

Etap II – Określenie działań rozwojowych

1. Podsumowanie analizy + rekomendacja dalszych kroków. Ustalenie z Przełożonymi kolejnych kroków

Przykładowe kroki:
– Wypracowanie wyróżniających standardów sprzedaży, będących wizytówką salonu w drodze warsztatów ze Sprzedawcami
– Wypracowanie praktycznych zachowań sprzedawców w oparciu o techniki i narzędzia w kontakcie z Klientem z branży motoryzacyjnej (opcjonalnie: wypracowanie systemu motywacyjnego)
– Sprzedaż i Obsługa VIP – czyli ukierunkowanie na profesjonalną obsługę Klienta Premium