Poznaj Grzegorza, 44 letniego właściciela firmy handlowo usługowej. Swoją działalność rozpoczął 10 albo 11 lat temu, kiedy udało mu się zerwać z etatu. Biznes działał bardzo dobrze, Klientów nie brakowało, a firma zaczynała się rozrastać. Dziś nasz bohater ma coraz większe doświadczenie, więc biznes też powinien się rozrastać, prawda? Tylko… No właśnie, kiedyś było inaczej, dziś nie tak łatwo pozyskać nowego Klienta i obsłużyć go tak, żeby stał się naszą reklamą.

Klient jest bardziej wymagający, rynek jest bardziej wymagający, a nawet pracownik jest bardziej wymagający. Grzegorz wie, że nie zatrzyma tej kuli śnieżnej, więc jeśli chce zostać w biznesowej grze to sam dla siebie i swojej firmy też musi być bardziej wymagający. On wie, że musi robić coś więcej niż do tej pory, tylko co?

Odpowiedź jest prosta – rozwijać swoją firmę zwiększając kompetencje własne i pracowników. To jest jedyna droga, tylko jak teraz się na niej znaleźć?

Znowu – to proste!

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Znajdź kogoś kto zna najnowsze modele sprzedażowe i wdroży je do Twojej organizacji. Przekaże Twoim pracownikom wiedzę, którą zdobywał latami współpracując z kilkudziesięcioma firmami handlowymi.

Chcesz lepiej obsługiwać Klientów, radzić sobie z tzw. trudnym Klientem? Znajdź kogoś kto zna Twojego Klienta na wylot, rozumie jego oczekiwania i emocje. Niech pokaże Ci jak zamienić najbardziej zdenerwowanego Klienta w Twojego największego fana.

Chcesz, żeby Twoi pracownicy byli bardziej zaangażowani w życie firmy? Znajdź kogoś kto.. no zresztą dobrze wiesz już co zrobić…

… zadzwoń pod ten numer i opowiedz o swoich wyzwaniach

Zobacz przykładowe programy dla Twojej branży

Warsztat strategiczny, czyli jak zwiększyć sprzedaż oraz świadomość marki w Social Mediach

PROGRAM SZKOLENIA (2 DNI)

DZIEŃ 1

WSTĘP

  • Prezentacja głównych zagadnień i celów szkolenia.
  • Jak wyglądają media społecznościowe w Polsce?
  • Kto korzysta z mediów społecznościowych?
  • Gdzie tworzyć profile i jak osiągać efekty?
  • Czy social media sprzedają?
SOCIAL MEDIA W PRAKTYCE

  • Czym jest social selling i jak zmienił sprzedaż usług i produktów?
  • Jak budować lejek sprzedażowy w oparciu o media społecznościowe?
  • Jak zmienił się proces sprzedażowy?
  • Jak pozyskiwać Klientów we współczesnym świecie komunikacji rozproszonej i naczyń połączonych?
  • Jak wykorzystać siłę Facebooka, YouTube’a, Instagrama, LinkedIn, Pinterest, vKontakte do zwiększenia widoczności firmy i pozyskiwania nowych Klientów?
  • Czym jest strategia social media i jak ją stworzyć?
WARSZTAT STRATEGICZNY

  • Budowa person marketingowych
  • Budowa klucza marki
  • Praca w grupach nad kluczem marki oraz personami marketingowymi
BIG IDEAS W SOCIAL MEDIA

  • Panel praktyczny w czasie, którego brainstormowane będą pomysły na komunikację między poszczególnymi kanałami związane z misją firmy, co pomoże używać content marketingu w sprzedaży oraz komunikacji firmy.

DZIEŃ 2

FACEBOOK OD A DO Z

  • Jak pisać posty?
  • Jak robić dobrą reklamę?
  • Jakie możliwości oferuje Facebook w promocji firmy?
  • Reklama i piksele konwersji.
  • Czy warto mieć grupę dedykowaną?
  • Jak robić relacje live?
  • Czym jest Real Time Marketing i social listening.
  • Przykłady różnych firm.
  • Ćwiczenia praktyczne.
YOUTUBE OD A DO Z

  • Jakie powinno być idealne wideo?
  • Jak nawiązać kontakt ze społecznością?
  • Jakie możliwości oferuje YouTube w promocji firmy?
  • Reklama na YouTube?
  • Stream or not to stream?
  • Dobre i złe praktyki komunikacji na przykładzie różnych firm.
  • Ćwiczenia praktyczne.
A JEŚLI NIE FACEBOOK LUB YOUTUBE?

  • Dlaczego content marketing jest nadal królem i jak wspiera działania w social media?
  • Czym jest content marketing, jakie są trendy, jak użyć bloga, aby generować nowe zapytania, zbierać leady sprzedażowe i lepiej sprzedawać.
  • Jak pisać angażujące posty, gdzie być obecnym i jak powinien wyglądać firmowy profil na LinkedIn lub Twitterze?
  • Jak reklamować się w innych serwisach?
NARZĘDZIA SOCIAL MEDIA MANAGERA

  • Omówienie różnych narzędzi, które poprawiają jakość pracy social media managera oraz zwiększają efektywność.

CELE SZKOLENIA

  • Zwiększenie widoczności firmy w mediach społecznościowych, a przez to zwiększenie sprzedaży usług

KORZYŚCI

  • Poszerzenie wiedzy na temat mediów społecznościowych
  • Rozwój umiejętności związanych z marketingiem internetowym
  • Uczestnicy będą potrafili jasno postawić sobie cele strategiczne w mediach społecznościowych
  • Uczestnicy będą potrafili określić grupę odbiorców komunikatów
  • Uczestnicy będą wiedzieli jak angażować społeczność w mediach społecznościowych

Wizyta Terenowa z Handlowcem

Spotkanie z managerem działu w celu konsultacji

1. Konsultacje na temat celu, formy i przebiegu wizyty terenowej.
2. Doprecyzowaniu ulegają oczekiwania managera działu wobec umiejętności, postawy i wiedzy Uczestnika, na które Trener będzie zwracał uwagę podczas wspólnej pracy.
3. Analizowane są obowiązujące w danej organizacji standardy wizyty.
4. Ustalony zostaje kształt i forma raportu, który jest sporządzany po spotkaniu.

Rozmowa z uczestnikiem wizyty terenowej

Rozmowa z Przedstawicielem Handlowym

  • Wizyta terenowa poprzedzona jest rozmową z Przedstawicielem Handlowym na temat: formy spotkania, celu i motywacji do przeprowadzenia działań rozwojowych
  • Ustalenie szczegółowe przebiegu dnia
  • Budowanie naturalnej i przyjaznej atmosfery sprzyja przyjmowaniu informacji zwrotnych na temat swojej pracy (nie jest to odbierane jako krytyka) oraz rozwoju umiejętności sprzedażowych (chętniej się uczymy)

Wizyta terenowa – realizacja

Wizyta terenowa – realizacja

  • Wyjazd Trenera z Przedstawicielem Handlowym do Klienta – realizacja planu spotkań
  • Udzielanie bieżących informacji zwrotnych po zakończonych spotkaniach: wymiana spostrzeżeń, informacji o technikach sprzedaży
Podsumowanie wizyty z Przedstawicielem Handlowym

  • Udzielenie szczegółowej informacji zwrotnej Przedstawicielowi Handlowemu
  • Omówienie mocnych stron i tych wymagających poprawy
  • Przedstawienie informacje, jakie umiejętności wymagają poprawy
  • Przekazanie wskazówek, w jaki sposób Przedstawiciel Handlowy może rozwijać te umiejętności

Stworzenie raportu wraz ze wskazówkami

1. Raport jest przesyłany zarówno do kierownictwa jak i pracownika.
2. Wskazówki dla kierownictwa i managerów dotyczących wsparcia pracownika w codziennej pracy obejmują poniższe informacje:

  • Wzmocnienie uczestnika: wskazanie mocnych stron
  • Jakie umiejętności powinien rozwinąć?
  • W jaki sposób te umiejętności rozwinąć?

Omówienie raportu i wspólne ustalenie dalszych działań rozwojowych

1. Zaplanowanie dalszych działań rozwojowych
2. Wskazówki dotyczące np. standardu wizyty terenowej, strategii sprzedaży czy rozwoju całego działu handlowego.
3. Uzupełnienie/zmiana obowiązujących standardów i nawyków działań działu handlowego.

Zarządzanie sprzedażą w kontakcie z Klientem VIP

Klient VIP to jeden z najważniejszych klientów firmy. Ważna jest nie tylko odpowiednia obsługa, ale też zarządzanie całym kontaktem – dlatego ważne jest, aby Pracownicy dbali o każdy detal, tak samo jak nasze szkolenie zadba o każdy element obsługi i sprzedaży.

ETAP I WARSZTAT PRZEKONAŃ (1 dzień)

Warsztat oparty na przekonaniach, wyobrażeniach oraz pojęciu różnic w podejściu do różnych Klientów (od masowego, po klienta VIP). Na podstawie ćwiczeń, dyskusji, materiałów wideo Uczestnicy będą mieli możliwość na poziomie doświadczeń zdefiniować i zweryfikować różnice postrzegania. Kluczem będzie również umiejscowienie podczas warsztatów wagi obsługi klienta VIP. Szkolenie jednocześnie będzie zawierało m.in. elementy związane:

  • ze sposobem i formą wypowiedzi,
  • z doborem odpowiednich słów,
  • z wyeliminowaniem zwrotów zakazanych.

ETAP II WARSZTAT OBSŁUGI KLIENTA VIP (2 tygodnie po warsztacie)

Na podstawie zebranych doświadczeń w okresie po pierwszym warsztacie Uczestnicy zbiorą doświadczenie podczas obsługi Klienta. Część zagadnień Trener zbierze również podczas pierwszego etapu.
Specjalistyczne warsztaty będą dostosowane do typu relacji z klientem. Podczas warsztatów m.in. pojawią się następujące elementy:

  • umiejętność aktywnego słuchania,
  • budowanie relacji poprzez zadawanie pytań,
  • sztuka zadawania dobrych pytań
  • ukazywanie zainteresowania problem klienta
  • podnoszenie wartości Klienta – ingracjacji
  • praca nad wizerunkiem Firmy
  • zasady obsługi Klienta ponad standardem
  • zwroty i sformułowania budujące zaufanie i zaangażowanie Klienta
  • 4 typy Klientów – ich style myślenia i najbardziej odpowiednia forma komunikacji

ETAP III PRACA ON THE JOB/WIZYTY TERENOWE (w zależności od pracy handlowców)

Znać, a zastosować to zupełnie inne rzeczy.
Podczas „On The Job Training” Pracownik dostaje praktyczne wskazówki od Trenera odnośnie tego, jak wykorzystuje wiedzę na stanowisku pracy, dzięki czemu skutecznie nauczy się reagować na bieżące wyzwania w swojej branży w rozmowach z Klientami. Celem działania jest praca przy stanowisku pracy, polegająca na bezpośrednim udzielaniu informacji zwrotnej Pracownikowi, motywowaniu go do wdrażania zdobytych umiejętności, podpowiadaniu konkretnych rozwiązań, zachowań czy zwrotów. Trening „On the Job” diagnozuje: aktualny poziom kompetencji pracowników, a ponadto poziom oraz wiedzę w zakresie profesjonalnej obsługi klientów VIP.

Wizyty terenowe
Bycie w akcji pokazuje najwięcej.
Nasz Trener może uczestniczyć w bezpośrednim spotkaniu z Klientem i przygotować obszerną informację zwrotną, dotyczącą sposoby pracy, dając wskazówki do usprawnienia poszczególnych obszarów. Zdobycie informacji na temat standardu oraz jakości wizyty terenowej. Następuje zebranie wniosków oraz analiza mocnych i słabych stron. Po I wizycie powstaje zbiór rekomendacji do
wdrożenia. Raport otrzymuje uczestnik oraz osoby związane z projektem po stronie Państwa firmy. W międzyczasie Trener kontaktuje się drogą mailową lub telefoniczną w celu wsparcia Uczestnika we wdrożeniu przekazanych informacji
oraz wiedzy w codzienną praktykę. Odbywa się to poprzez indywidualną pracę z Uczestnikiem poprzez telefony oraz maile.

ETAP IV – FOLLOW UP

Obserwacja, jakie wskazówki i umiejętności omówione podczas poprzedniej wizyty oraz szkoleniu zostały wdrożone. Omówiona jest kolejna wizyta: jakie elementy zostały wdrożone, a jakie nie, następuje analiza mocnych i słabych stron. Powstaje raport, który zawiera informacje o skuteczności podjętych działań rozwojowych.
Zagadnienia warsztatu będą uzależnione od aktualnych potrzeb, zdiagnozowanych w zakresie poprzedniego warsztatu OTJ/wizyt terenowych. Jeśli będzie możliwość, zostanie dokonana dodatkowo analiza nagranych rozmów w celu precyzyjnego określenia potrzeb. Pozwoli to na uzyskanie wymiernych efektów