„Znowu nie dał mi dokończyć, co tak naprawdę chcę mu zaproponować!” – takie słowa po raz kolejny padają z ust jednego z Doradców Klienta, którymi zarządza Piotr, nasz kolejny bohater. Piotr pracuje w branży finansowej i zarządza zespołem, który sprzedaje produkty finansowe.

Konkurencja na rynku finansowym jest silna, dlatego Piotr szczególną uwagę na to, w jaki sposób Doradcy przedstawiają Klientom ich usługi. Piotr wie, że aby efektywnie sprzedawać, należy dbać o każdy etap obsługi. Jednocześnie dostrzega, że Doradcy nie zawsze potrafią atrakcyjnie i przejrzyście przedstawić produkt, a kolejne odmowy nie wpływają pozytywnie na ich nastawienie.

Piotrowi zależy na dobrych wynikach sprzedażowych, dlatego stara się wspierać Doradców w sprzedaży i dosprzedaży produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z Klientami. Brakuje mu jednak nowych narzędzi, sposobu na motywowanie Pracowników i sprawne zarządzanie zespołem. Chciałby, aby Pracownicy wspierali się wzajemnie i wyróżniali na rynku, tak, aby Klienci wybierali właśnie ich usługi. Tylko jak tego dokonać…?

Zobacz przykładowe programy dla Twojej branży

Magia słów w kontakcie z Klientem, czyli świadome wykorzystanie bogactwa językowego

Cele projektu:

  • Wyposażenie Agentów w umiejętność świadomego wykorzystania kluczowych słów w rozmowie z Klientem
Korzyści dla pracowników:

  • Rozwiną świadome używanie słów
  • Poznają wyrażenia „wzmacniające i osłabiające”
  • Poznają metodologię FRIS® – swoje i innych style myślenia i działania
  • Doświadczą różnicę pomiędzy typami Klientów i zrozumieją dobieranie odpowiednich sposobów komunikowania się z nimi
Korzyści dla firmy:

  • Zwiększenie kompetencji kadry
  • Niecodzienna forma warsztatów będzie odkrywcza dla Agentów, dzięki czemu zwiększą swoją motywację i oderwą się od środowiska codziennej pracy
  • Podniesienie jakości i profesjonalizmu Agentów w kontaktach z Klientami firmy

O czym?

Hybrydowe warsztaty z wykorzystaniem metodologii FRIS® oraz wykorzystujący zagadnienia psychologii oraz neurolingwistycznego programowania.

Ten zaawansowany projekt wykorzystuje szereg technik szkoleniowych i oparty jest w 100% na praktyce. Ludzie podczas wykonywania różnorodnych ćwiczeń w pierwszej kolejności doświadczają zaistniałych procesów/schematów a następnie na poziomie moderacyjnym (tzw. metapoziomie) wyciągają wnioski i określają w jaki sposób te doświadczenia przełożyć na codzienność w pracy i życiu prywatnym.

Dlaczego hybrydowe?

  • To kilka metodologii łączących się w jedną całość
  • Łączy różne techniki i metody
  • Wykorzystuje wiele technik szkoleniowych naraz

Założenia programu rozwojowego

Przed projektem Uczestnicy wykonują indywidualne badania FRIS. Po ich wypełnieniu, każdy otrzyma 20-stronicowy raport.

  • Będzie on wartością dodaną dla Uczestnika i pozwoli lepiej poznać siebie, predyspozycje, styl myślenia i działania
  • Dla Menedżerów będzie to informacja o tym kogo mają w zespołach, jak wykorzystać ich predyspozycje i potencjał
  • Raporty pozwolą na świadome dobranie grup szkoleniowych, aby podczas ćwiczeń jeszcze lepiej zaistniały procesy grupowe, które będą dobrze widoczne dla Uczestników

ĆWICZENIA – Opis warsztatu

4 PLANETY – Czym jest FRIS i co on oznacza?
Wyjaśnienie metodologii z wykorzystaniem ćwiczeń. Uczestnicy doświadczając wcześniej poznaną metodykę określają siebie i swoje style myślenia i działania.

Kim jestem i jak to wykorzystać w mojej pracy?
Na samym początku ludzie będą mogli poznać się i zobaczyć ile wiemy o sobie i jak siebie oceniamy. Jak postrzegają Nas inni i na jakiej podstawie tak twierdzą. Będzie to doświadczenie, które pomoże zrozumieć jak różni są klienci i jak mogą postrzegać poszczególne zachowania.

Mapa to nie terytorium – jak jeszcze bardziej zindywidualizować podejście do Klienta
Podczas ćwiczenia ludzie poznają teorię mapy. Tworzą wspólnie indywidualne mapy rzeczywistości na podstawie, których doświadczają, które z narzędzi są kluczowe w aspekcie postrzegania rzeczywistości Klienta.

Zaawansowane techniki budowania relacji i komunikowania – Efekt Kameleona i moc parafrazy
Ćwiczenie odbywa się w trójkach. Każda z trzech osób ma swoje zadania. Podczas ćwiczenia Uczestnicy rozmawiają na wcześniej ustalone tematy, w których się zgadzają, oraz na te, w których różnią się co do opinii. Celem ćwiczenia jest precyzyjne budowanie jakości i relacji za pomocą narzędzi komunikacyjnych

LUDZIE Z 4 PLANET – Szukamy wspólnego języka
Jakich słów używać, aby Klient czuł się dobrze? Tworzymy manifesty na każdej z 4 planet. Budujemy kod, który będzie zrozumiały na każdej planecie. Na poziomie doświadczeń tworzymy pozagalaktyczne porozumienie na planetach i dla poszczególnych ras:

  • PLANETA 1 – Zawodnicy
  • PLANETA 2 – Partnerzy
  • PLANETA 3 – Badacze
  • PLANETA 4 – Wizjonerzy

PODSUMOWANIE WARSZTATÓW

Przypowieść o Niedźwiedziu Grizzly

ZBUDOWANIE ACTION PLAN

Czyli to, co zabieram ze sobą z warsztatów; jak i kiedy to wykorzystam?