Drzwi się otwierają. Z pomieszczenia wychodzi Adam i Roman, za ich plecami widać na sali ostatni slajd:
„Świadomy Klient i zmiany pokoleniowe w rolnictwie”
Dziękujemy za udział!
– Coraz częściej organizują te konferencje branżowe, a zawsze pełno ludzi – powiedział Roman.
– Ja się cieszę – odpowiedział Adam – było tam sporo potencjalnych Klientów, a także nasza konkurencja. To już 3 konferencja w tym roku, czyli od kiedy pracuję, widzę dzięki temu wzrost konkurencji na rynku, a przede wszystkim to, że Klienci mają wiedzę i czekają na fachowe doradztwo i dobre relacje.
– Kiedyś było prościej, było mniej produktów, a teraz jakieś nowoczesne rozwiązania technologiczne, trendy żywieniowe i ekologiczne, wszyscy by musieli zmieniać tradycyjne formy prowadzenia biznesu w rolnictwie– pokręcił nosem Roman.
– Panie Romku, nie słuchał Pan na konferencji? Właśnie od tego jesteśmy, motywacja do zmian przez profesjonalne doradztwo i efekty wynikające z ich zastosowań są po stronie firm dostarczających rozwiązania dla gospodarstw, czyli nas! Teraz młodzi przejmują gospodarstwa, zmienia się podejście do prowadzenia biznesu, trudno też nam dotrzeć do osób decyzyjnych, żeby coś sprzedać i to jest problem! – powiedział z bólem Adam.
– Ehh co Ty tam wiesz Adam – w głosie Romana słychać nutę rezygnacji – jesteś tu nowy, rotacja pracowników coraz większa, walka o młody, utalentowany personel, a co mną? Wieloletnie doświadczenie, jak je przekuć w efektywną sprzedaż przy tak szybkich zmianach rynkowych? Teraz wszyscy chcą sprzedać, ale jak sprzedać i zdobyć lojalność? Kiedyś szło się małego, to była obsługa po-sprzedażowa.
Wszystko będzie dobrze – zaśpiewał wesoło Adam – jutro zaczynamy projekt rozwojowy z „Circinusem”, a we wcześniejszej rozmowie z Trenerem, na etapie przygotowywania szkolenia dla naszej firmy, powiedziałem, że zależy mi na długofalowych relacjach z Klientem i dosprzedaży. I wiesz, co mi odpowiedział?
-No co? – starał się od niechcenia zapytać Roman, ale Adam widział zaciekawienie w jego spojrzeniu.
– Że jest to kluczowy element, który pozwala utrzymać udział w rynku. Jeżeli, w rozmowie z Trenerem powiedziałeś to samo co mi dzisiaj, to jestem spokojny o rozwój umiejętności, na których nam zależy.