Drzwi się otwierają. Z pomieszczenia wychodzi Adam i Roman, za ich plecami widać na sali ostatni slajd:

„Świadomy Klient i zmiany pokoleniowe w rolnictwie”

Dziękujemy za udział!

– Coraz częściej organizują te konferencje branżowe, a zawsze pełno ludzi – powiedział Roman.

– Ja się cieszę – odpowiedział Adam – było tam sporo potencjalnych Klientów, a także nasza konkurencja. To już 3 konferencja w tym roku, czyli od kiedy pracuję, widzę dzięki temu wzrost konkurencji na rynku, a przede wszystkim to, że Klienci mają wiedzę i czekają na fachowe doradztwo i dobre relacje.

– Kiedyś było prościej, było mniej produktów, a teraz jakieś nowoczesne rozwiązania technologiczne, trendy żywieniowe i ekologiczne, wszyscy by musieli zmieniać tradycyjne formy prowadzenia biznesu w rolnictwie– pokręcił nosem Roman.

– Panie Romku, nie słuchał Pan na konferencji? Właśnie od tego jesteśmy, motywacja do zmian przez profesjonalne doradztwo i efekty wynikające z ich zastosowań są po stronie firm dostarczających rozwiązania dla gospodarstw, czyli nas! Teraz młodzi przejmują gospodarstwa, zmienia się podejście do prowadzenia biznesu, trudno też nam dotrzeć do osób decyzyjnych, żeby coś sprzedać i to jest problem! – powiedział z bólem Adam.

– Ehh co Ty tam wiesz Adam – w głosie Romana słychać nutę rezygnacji – jesteś tu nowy, rotacja pracowników coraz większa, walka o młody, utalentowany personel, a co mną? Wieloletnie doświadczenie, jak je przekuć w efektywną sprzedaż przy tak szybkich zmianach rynkowych? Teraz wszyscy chcą sprzedać, ale jak sprzedać i zdobyć lojalność? Kiedyś szło się małego, to była obsługa po-sprzedażowa.

Wszystko będzie dobrze – zaśpiewał wesoło Adam – jutro zaczynamy projekt rozwojowy z „Circinusem”, a we wcześniejszej rozmowie z Trenerem, na etapie przygotowywania szkolenia dla naszej firmy, powiedziałem, że zależy mi na długofalowych relacjach z Klientem i dosprzedaży. I wiesz, co mi odpowiedział?

-No co? – starał się od niechcenia zapytać Roman, ale Adam widział zaciekawienie w jego spojrzeniu.

– Że jest to kluczowy element, który pozwala utrzymać udział w rynku. Jeżeli, w rozmowie z Trenerem powiedziałeś to samo co mi dzisiaj, to jestem spokojny o rozwój umiejętności, na których nam zależy.

Zobacz przykładowe programy dla Twojej branży

On the job training – Aktywne pozyskiwanie Klientów na Sali Sprzedaży

Założeniem projektu jest zaktywizowanie działań handlowych na „Sali sprzedaży”. Model pracy On the job training pozwala efektywnie wdrożyć poznane umiejętności w realne sytuacje. Trener może zaobserwować zachowania na Sali sprzedaży i prawie natychmiast udzielić informacji zwrotnej, skorygować zachowanie, podpowiedzieć inna formę podejścia i w efekcie zobaczyć jak proponowana zmiana zostanie wdrożona w życie. Tego typu działania przynoszą szybkie efekty, które Sprzedawcy osiągają już pierwszego dnia.

Biorąc pod uwagę, iż działania rozwojowe są procesem po 2-4 tygodniach od warsztatu, powinno się przeprowadzić Folllow up w oparciu o doświadczenia Sprzedawców i zaobserwowane zmiany ze strony osób zarządzających.

„On the job training – Aktywne pozyskiwanie Klientów na Sali Sprzedaży”
1 dzień

Zagadnienia Miejsce Czas trwania
Warsztat: „Aktywne działania na Sali Sprzedaży”
  • Cross-selling
  • Up-selling
  • Aktywność na Sali sprzedaży
  • Jak podejść do Klienta
  • W którym momencie zacząć doradzać Klientowi
  • Jak zmotywować Klienta do kolejnych zakupów
Sala szkoleniowa 1,5
Obserwacja Trenera
  • Trener obserwuje działania podejmowane przez Sprzedawców na Sali podczas, gdy pojawiają się Klienci. Następnie po wizycie omawia sytuację z Sprzedawcą i podaje wskazówki, które ma wykorzystać przy kolejnym Klienci
  • Podczas, gdy na Sali Sprzedaży nie ma Klientów Trener omawia wcześniej poznane zagadnienia oraz ustala działania mające na celu zmaksymalizować efektywność
Sala sprzedaży 2,5
Obserwacja Trenera oraz Praca na sali – dodatkowe działania
  • Wdrożenie dodatkowych zadań sprzedażowych na sali sprzedaży – zaproponowanie konkretnego produktu Klientowi
  • Oprowadzanie Klienta po części sklepu w której nie był
  • Prośba o polecenie – prośba o poinformowanie znajomych o naszym sklepie (warto zastanowić się nad gratisem/drobiazgiem dla Klienta w podziękowaniu)
Sala sprzedaży 2,5
Podsumowanie:
Ustalenie celów i założeń dotyczących działań
Sala sprzedaży/Sala szkoleniowa 0,5

„Follow up”
2 do 4 tygodniu po 1 warsztacie

Szczegóły warsztatu do ustalenia.

Cel warsztatu ukierunkowany jest na podtrzymanie nabytych umiejętności oraz świadome zintensyfikowanie działań na Sali sprzedaży. Forma warsztatu zostanie ustalona po rozmowie z Sprzedawcami oraz osobami zarządzającymi.