Zostaw numer telefonu, oddzwonimy!

Czy Trener realizujący szkolenia dla Klientów powinien się rozwijać?

Nie tylko powinien, ale musi! Dynamicznie zmieniający się rynek wymaga od Trenerów ciągłego doskonalenia. Nie chodzi tylko o rozwój kompetencji trenerskich. Bardziej kluczowy jest rozwój Trenera w tematyce, której realizuje szkolenia. Jeśli specjalizacją danego Trenera są szkolenia sprzedażowe, to powinien rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie. Z jednej strony poprzez dokształcanie, z drugiej praktykowanie. Co to oznacza?

Trener, realizując szkolenia sprzedażowe dla Klienta sam powinien sprzedawać i osiągać sukcesy w tym zakresie. 

Przecież nie da się prowadzić dobrych i praktycznych szkoleń sprzedażowych, jeśli samemu nie przetestuje się wcześniej poznanych technik i metod w praktyce. Dopiero testowanie nowego podejścia i sposobu pozwoli przekazać uczestnikom warsztatów praktyczne wskazówki – ponieważ wypływają one z własnego doświadczenia. Analogicznie sytuacja dotyczy innych tematów. Trener prowadzący szkolenia dla menedżerów powinien zarządzać zespołem; szkolenia dla brygadzistów- powinien wywodzić się z produkcji; szkolenia call center– powinien dobrze znać branżę i jeśli szkoli konsultantów sam powinien dzwonić do klientów.

Zarządzając firmą szkoleniową i działem sprzedaży postanowiłem zainwestować ostatnie dwa lata w narzędzia, które poszerzą mój warsztat trenerski. Pomogą mi lepiej zarządzać sobą i prowadzić jeszcze efektywniejsze projekty rozwojowe.

Kurs certyfikacyjny Praktyk i Mistrz Praktyk NLP IA NLP zgodny z curriculum the international association for NLP – to Efekt 2 lat pracy z i nad sobą. 

Czy można powiedzieć, że jestem dzięki nim innym człowiekiem? Na pewno tak, bo sam czas, każdy dzień nas zmienia. Jednak ujął bym to nieco inaczej, że bardziej świadomym, wyposażonym w narzędzia i potrafiących lepiej zarządzać sobą- człowiekiem. Zrozumienie siebie i poszerzenie swojej perspektywy daje dużo więcej zasobów, które można wykorzystać w różnych aspektach życia prywatnego i zawodowego. Ludzie dzielą się na tych, dla których zagadnienia NLP są czymś dobrym i jednocześnie odkryciem wielu możliwości, dla innych po prostu „szarlataństwem” 🙂 Kwestia zrozumienia i wykorzystania danej wiedzy, technik, umiejętności ma ogromne znaczenie. 

Do czego możemy wykorzystać nóż? Nożem możemy posmarować kanapkę, albo zabić człowieka. 

To od nas samych zależy w jaki sposób wykorzystujemy zdobyta wiedzę. Możemy pomóc sobie i innej osobie lub po prostu zaszkodzić. W NLP upatruję szansy lepszego zrozumienia, poznania struktur i strategii, które umożliwiają dokonanie pozytywnej zmiany w zakresie postrzegania środowiska, zachowań, umiejętności, przekonań i wartości. Niewiele osób zdaje sobie sprawę ze swojej tożsamości i misji, które są odpowiedzią na to kim jesteśmy i po co coś robimy. To przekłada się na to co myślimy i w efekcie jak działamy. Jaki to ma związek ze szkoleniami jakie prowadzę? Dobrym przykładem będą szkolenia dla handlowców, szczególnie tych którzy mają już ogromne doświadczenie w sprzedaży. 

Czy jednodniowe szkolenie coś zmieni? Otwarcie i bez ogródek powiem – nie ma żadnych szans! 

Wynika to po prostu z tego, że od kilku lub kilkunastu lat wypracowali swoje strategie, opierają się na swoich schematach i przekonaniach. Jeśli mają coś zmienić to należy rozpocząć od podstaw – czyli od głowy. Inaczej mimo tego, że szkolenie będzie “fajne i ciekawe”, nic po nim się nie zmieni – nie przełoży się na efekty sprzedażowe.

Ostatnie dwa lata kursu, to ponad 300 godzin spędzonych na sali z ludźmi, których poznało się tak dobrze, jak czasami nie poznajemy bliskich nam osób przez kilkanaście lat. Każdej osobie bardzo dziękuję za ten czas, ich cierpliwość i zaufanie, które jednocześnie było kluczowym aspektem umożliwiającym rozwój i poznanie siebie w “bezpiecznych warunkach” – jesteście wielcy! Nie byłoby to możliwe bez zbudowania atmosfery zaangażowania i zaufania o które zadbali Przemek Turkowski i Łukasz Dąbrówka – dzięki chłopaki, to duża umiejętność z mojej perspektywy Trenera kluczowa, jeśli chcemy by uczestnik miał możliwość coś zrozumieć, przetestować, wdrożyć i rozwinąć skrzydła. Naprawdę kawał dobrze wykonanej pracy! 

Wyłączając tryb “Trenera” 🙂 Tak przygotowane otoczenie pozwoliło na efektywną pracę i doświadczanie zmiany trenując nowe techniki. Czas całego kursu certyfikacyjnego dawał możliwość weryfikacji w czasie tego czego się nauczyłem i przećwiczyłem w trakcie szkolenia na sali. Miałem przestrzeń, aby zweryfikować z rzeczywistością na ile dana zmiana/technika umożliwi mi w codzienności doświadczać skuteczności przepracowanych tematów. Pozwoliło mi to zweryfikować skuteczność i spojrzeć co mogę zrobić lepiej lub po prostu inaczej. 

Czas pomiędzy szkoleniami jest kluczowy – pozwala przećwiczyć zdobyte umiejętności w praktyce i zweryfikować co działa, a co nie!

Spoglądając z perspektywy Trenera pracującego od wielu lat w biznesie i dla biznesu. Osoby która zna sporo koncepcji, pracującej podczas szkoleń na bazie szeregu technik i modeli mogę powiedzieć, że to były bardzo owocne i efektywne 24 miesiące. Pozwoliły mi rozwinąć siebie i wyjść z bagażem technik, strategii, modeli, które mogę wykorzystać w swojej pracy, udoskonalić programy rozwojowe i zastosować w firmie szkoleniowo-doradczej, którą mam przyjemność zarządzać. 

Czy to dużo, czy mało? Nie o to chodzi. Dla mnie mega efektywnie. Co więcej rozwijając siebie jednocześnie rozwijam swój warsztat, co bezpośrednio przekłada się na efektywność szkoleń i projektów rozwojowych jakie dostarczamy swoim klientów. Więc dla mnie, to potrójna korzyść: dla klientów firmy i siebie.

“Poznając kolejne klocki układanki możesz zbudować coś nowego lub udoskonalić swoje życie o nowe elementy”

To tylko tyle i aż tyle!

Adam Pluciński

Kowal Fundamentalnych Wartości

Trener Biznesu realizujący m.in. szkolenia sprzedażowe, szkolenia dla menedżerów, upatrujący szanse w sprzedaży przez telefon.