Przykładowe szkolenie marketing internetowy

Geneza (czyli skąd wziął się pomysł na projekt u Klienta, jego marzenia)

Internet miał swoje początki już w 1969 roku. Równolegle z rozprzestrzenianiem się dostępu do sieci coraz więcej firm zaczynało rozumieć, że w sieci również można pozyskiwać Klientów.
Dziś widoczność przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych (tj. LinkedIn, Facebook, Snapchat, Twitter czy Instagram) jest koniecznością.

Od czego zacząć promowanie się w Internecie? Co zrobić, żeby pozyskiwać Klientów w mediach społecznościowych? Dlaczego LinkedIn to jedno
z najlepszych narzędzi do pozyskiwania leadów? A może chcesz wiedzieć jakimi prawami rządzi się obsługa Klienta w social mediach?

Na te pytani szukał odpowiedzi jeden z naszych Klientów – duży hotel położony
w okolicach Warszawy. Konkretnie Pani Barbara, świeżo upieczona managerka działu marketingu.

Nasz specjalista z zakresu mediów społecznościowych spotkał się z Panią Basią, żeby wspólnie stworzyć projekt rozwojowy. Managerka powiedziała o spadającej liczbie nowych Klientów i trudności w utrzymaniu aktualnych.
Dodatkowo Trener przeanalizował aktywność kurortu w Internecie. Wynik? Praktycznie zerowa widoczność firmy w social mediach. Na domiar złego, wśród 6 pisemnych opinii aż 4 były negatywne i pozostawione bez odpowiedzi.

Przebieg (realizacja, moduły)
Budowę małego, skromnego domku i wielkiej wilii trzeba zacząć od tego samego – fundamentów. Takiego samego podejścia uczymy zdradzając tajniki budowania wizerunku firmy i pozyskiwania Klientów w Internecie. Nasz specjalista przygotował projekt “szyty na miarę”, biorąc pod uwagę m.in. specyfikę organizacji, oczekiwane cele i efekty oraz etap rozwoju pracowników i ich doświadczenie w mediach społecznościowych. Przeprowadziliśmy 6 dni szkoleniowych.
1. Etap 1 – Fundamenty Warsztat strategiczny dla firmy i strategia marki – 2 dni
Przepracowane zagadnienia:
  • efektywna strategia komunikacji i sprzedaży w social mediach
  • regularne zwiększanie zasięgu w mediach społecznościowych
  • kim jest grupa docelowa i jak do niej dotrzeć w Internecie
2. Etap 2 – Podstawowa wiedza z zakresu działań w Internecie. Nauka praw rządzących w social media Sprzedaż w mediach społecznościowych – 1 dzień
Przepracowane zagadnienia:
  • jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększania ilości zapytań ofertowych
  • metody, które pozwalają sprzedawać 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu
  • social selling jako źródło zwiększania zysków w firmie
Przepracowane zagadnienia:
  • jak przekuć ewolucję w komunikacji na swoją korzyść
  • obsługa Klienta w social mediach
  • jak uzyskiwać referencje w Internecie
  • jak odpowiadać na negatywne opinie i zapobiegać kryzysom wizerunku marki
Obsługa Klienta w social media – 1 dzień
3. Etap 3 – Szczegółowe przepracowanie konkretnych serwisów społecznościowych LinkedIn od A do Z – 1 dzień
Przepracowane zagadnienia:
  • jak wykorzystywać LinkedIn do generowania leadów
  • pozyskiwanie nowych kontaktów – jak to skutecznie robić
  • budowanie marki osobistej i poszukiwanie nowych pracowników w Internecie
Facebook Live w marketingu i sprzedaży – 1 dzień
Przepracowane zagadnienia:
  • dlaczego komunikacja “tu i teraz” jest najskuteczniejsza w social mediach
  • budowanie zaufania i zainteresowania w Internecie
  • sama znajomość narzędzia nie wystarczy, czyli czym jest efektywny live streaming
Trudności/zmienne
  • Opory pracowników przed udostępnianiem treści w Internecie
  • Brak wiedzy na temat portali społecznościowych
  • Trudności z regularnością w aktywności w mediach społecznościowych
  • Zbyt długi czas inwestowany przez pracowników na tworzenie “idealnych postów” na Facebooka i LinkedIn
Zastosowane mierniki
  • Procentowy wzrost obserwujących na Facebook’u
  • Procentowy wzrost siatki kontaktów / potencjalnych Klientów (LinkedIn)
  • Procentowy wzrost wartości sprzedaży w mediach społecznościowych
Rezultat
  • Wzrost ilości osób obserwujących o 616%
  • Wzrost liczby kontaktów na LinkedIn o 1060%
  • Wzrost sprzedaży pozyskiwanej przez Internet o 27%

Czy szkolenie z marketingu internetowego i social mediów mogą przynosić efekty?

Głównym czynnikiem, który przekłada się na efekty działań w social mediach i szerzej spoglądając na cały marketing internetowy uzależnione są od tego jak dobrze zaplanujemy działania i systematycznie będziemy je realizować. Oczywiście samo szkolenie dla pracowników z zakresy pozyskiwania klientów przez social media nie da za wiele. Podczas szkoleń zdobędziesz narzędzia oraz możesz wypracować strategie. To co zadzieje się dalej, będzie przekładało się na konkretne efekty. Dlatego też, często po szkoleniach wspieramy naszych klientów, aby planując kampanie internetowe na LinkedIn, Facebooku, Instagramie i innych mediach społecznościowych, tak aby konwersja ze sprzedaży cały czas rosła.

Chcesz dowiedzieć się jak, możemy zrealizować podobny projekt u Ciebie?