Zostaw numer telefonu, oddzwonimy!

Co zmieniła pandemia?

Druga edycja badania „Wpływ koronawirusa na funkcjonowanie przedsiębiorstw”.

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB wspólnie z KANTAR Polska i Circinus Training Center przygotowały drugą edycję badania mającego na celu zdefiniowanie bieżących wyzwań stojących przed pracodawcami i pracownikami. Raport z badania pomoże zrozumieć w jakim kierunku zmierza gospodarka w czasie pandemii i czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie w kontekście zmian dotyczących zarządzania firmami i ich pracownikami.

W pierwszej edycji badania zbadaliśmy nastroje pracowników i osób nimi zarządzających, kształtujące się na początku pandemii, kiedy było wiadomo, że wiele ulegnie zmianie, jednak kierunki tych zmian stanowiły dużą niewiadomą. Atmosfera panująca w firmach wynikała z niepełnych jeszcze informacji na temat rozwoju epidemii w Polsce i bazowała raczej na intuicjach dotyczących nadchodzących zmian, niż ze zmian, które już faktycznie zaszły.

Obecnie znaleźliśmy się w sytuacji, kiedy możemy już obserwować namacalne zmiany dotyczące organizacji pracy w większości firm, ograniczenia wynikające ze słabnącej kondycji niektórych z przedsiębiorstw, a kryzys gospodarczy zaczyna zaglądać nam w oczy. Jednocześnie napływają informacje o uruchamianej tarczy antykryzysowej i planach kolejnych etapów odmrażania gospodarki. Jak w związku z tą dynamiczną sytuacją zmieniły się warunki funkcjonowania biznesu w ciągu ostatniego miesiąca? Jakie są tendencje dotyczące motywacji do pracy, jak kształtuje poczucie bezpieczeństwa pracowników, zmiany organizacyjne? Czy proponowane przez rząd rozwiązania są adekwatne i wystarczające?

Po raz drugi prosimy Was o Wasz czas i zaangażowanie w wypełnienie anonimowej ankiety, która pomoże nam wszystkim zrozumieć w jakim miejscu jesteśmy i dokąd zmierzamy.

Wyniki ankiety zostaną udostępnione wszystkim respondentom zainteresowanym ich otrzymaniem – wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz.


Ankieta adresowana jest do każdego Pracownika, dla każdego Pracodawcy. Podeślijcie ją dalej. Już teraz dziękujemy za Waszą otwartość i wsparcie.

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
Circinus Training Center
Kantar Polska

Aby wypełnić ankietę kliknij w ten napis lub w poniższą grafikę.

O organizatorach badania:
SMB już od 25 lat wspiera przedsiębiorców w zakresie regulacji rynku marketingu bezpośredniego i identyfikacji najlepszych praktyk. Circinus Training Center, wieloletni partner SMB, już od 11 lat wspiera organizacje w rozwoju kompetencji i adaptacji do szybko zmieniającego się środowiska biznesowego. KANTAR Polska, również wieloletni partner SMB to światowy lider w badaniach rynku, działa w ponad 100 krajach świata, również w Polsce.